וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: התחייבנו לממשל האמריקאי כי נעביר את התכנית הכלכלית

אמיר טייג

27.4.2003 / 16:47

אוהד מראני לשרים: הממשל מתנה את הערבויות באישור התכנית הכלכלית; הממשלה החליטה להגיש להצבעה בכנסת את התכנית הכלכלית כבר ביום רביעי הקרוב

במהלך ישיבת הממשלה בה הוחלט להגיש את התכנית הכלכלית המלאה להצבעה בכנסת ביום רביעי הקרוב, דיווח מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, לחברי הממשלה כי הממשל האמריקאי מתנה את מתן הערבויות בביצוע התכנית הכלכלית עליה החליטה הממשלה. כמו כן, הבהיר מנכ"ל האוצר כי במשא ומתן שהתנהל בסוף השבוע בוושינגטון עם נציגי הממשל, התחייב האוצר להעביר את התכנית הכלכלית על עקרונותיה החשובים - הכוללים הקטנת הסקטור הציבורי, הורדת הגירעון וביצוע רפורמות כלכליות והפרטה.

מנכ"ל משרד האוצר ציין בפני חברי הממשלה כי הנשיא בוש החליט כי מתן סיוע אמריקאי לכל המדינות הכלולות בסיוע יהיה כרוך ברפורמות כלכליות. מראני ציין כי במקרה של ישראל, שיזמה תכנית כלכלית שזכתה לתמיכת הממשלה, הממשל אינו דורש או מכתיב מדיניות כלכלית זו או אחרת, אבל מתנה את מתן הערבויות בביצוע התכנית הכלכלית.

מראני אמר לחברי הממשלה כי האמריקאים הסכימו לעקרונות התכנית כפי שהוצגו על ידו ומסר כי הנוסח הסופי של מתן הערבויות, לרבות ההתניות הכלכליות, אמור להיחתם בתוך מספר ימים. עוד מסר מראני כי הממשל הביע תמיכה בתכנית הכלכלית ולדבריהם התכנית טובה מאוד, והיא תבריא את המשק ותוביל לצמיחה כלכלית.

בעקבות דבריו של מראני ואנשי אוצר נוספים, החליטה הממשלה להגיש להצבעה בכנסת את התכנית הכלכלית כבר ביום רביעי הקרוב. בשלב הנוכחי תובא התכנית במלואה, כולל סעיפי הפחתת השכר בסקטור הציבורי והפיטורים להם מתנגדת ההסתדרות. במקביל, הודיעו באוצר כי ימשיכו לשאת ולתת עם ההסתדרות על מנת להגיע להסכם בנוגע לסעיפים אלו. לא מן הנמנע כי סעיפים אלו לא יגיעו להצבעה במסגרת הצעת החוק, אם ההסתדרות והאוצר יגיעו להסכם לגבי יישומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully