וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל תובע מפרטנר 1.8 מיליון שקל

אמיר הלמר

27.4.2003 / 17:28

האיגוד טוען כי החברה הפרה את הסכם האימוץ של ליגת העל בכדורסל ונותרה חייבת לו 341 אלף דולר

איגוד הכדורסל בישראל הגיש לאחרונה בבית משפט השלום בתל אביב תביעה על סך 1.8 מיליון שקל כנגד חברת הסלולר הישראלית פרטנר , אשר העניקה עד לפני כשנה את חסותה לליגת העל בכדורסל בישראל.

בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד רונן וינברג ויהושע קרמר נטען כי בספטמבר 1998 נחתם בין האיגוד לבין פרטנר הסכם, לפיו תאמץ פרטנר את ליגת העל גברים בכדורסל לתקופה של שנתיים ואופציה לשנתיים נוספות עד עונת 2001/2002 - שממומשה ע"י פרטנר.

בהסכם, כך נטען, נאמר כי תמורת סכום שנתי אותו תשלם פרטנר לאיגוד ישונה שם הליגה לליגת orange ויעוצב לליגה דגל ולוגו הכולל את לוגו החברה. כמו כן נטען כי האיגוד נדרש בהסכם להצהיר שהוא הבעלים של זכויות השידור של משחקי הליגה וכי הוא קשור בהסכם עם מפעילת ערוץ הספורט, שלו זכויות השידור למשחקי הליגה וכי הערוץ התחייב לקרוא לליגה - ליגת orange; לשדר מינימום 1,000 תשדירי פרומו בעונת המשחקים; לשדר לפחות 4 תשדירי קידום בכל יום במהלך העונה ולפתוח את שידורי המשחקים מהליגה באות פתיחה הכולל את האזכור המפורש של שם הליגה.

בתביעה נטען עוד כי לכל אורך תקופת ההסכם, האיגוד פעל על פיו ללא דופי, וכך גם פרטנר, אך בדצמבר 2001 שלחה פרטנר לאיגוד מכתב בו טענה כי האיגוד אינו מבצע כראוי את הוראות ההסכם וכי לאחרונה מוצג השם orange על גבי מסך הטלויזיה "באופן המבזה את המותג".

התובעת טוענת כי ככל הנראה הטענות של פרטנר נבעו מהוראה של המועצה לשידורי לוויין וכבלים ושל מינהלת הסדרת השידורים לציבור, שאסרו על שידור סמל הליגה ושידורי פרומו הכוללים את שם הליגה בכיתוב רשמי.

התובעת טוענת כי מיד עם קבלת המכתב היא פעלה לפטור את הבעיה מול כל הגורמים האפשריים ובכללם משרד התקשורת וערוץ הספורט, ואף הצליח בכך, אך למרות זאת הודיעה פרטנר בפברואר 2002 כי היא מבטלת את ההסכם עם האיגוד באופן חד צדדי והחל מיום תחילת עונת המשחקים של שנת 2001/2002.

האיגוד טוען כי לפרטנר היה ידוע כי השידורים בערוץ הספורט כפופים להוראות המינהלת והמועצה וכי האיגוד לא הפר בצורה כלשהי את התחיבויותיו כלפי פרטנר. עוד טוען האיגוד כי מאחר שבהודעת הביטול הפרה פרטנר את ההסכם בין הצדדים, עליה לשלם לאיגוד פיצויים בגין ההפרה בסך 50 אלף דולר. כמו כן נטען כי פרטנר לא שילמה את מלוא הסכום לו התחייבה במסגרת ההסכם בנוגע לעונת 2001/2002 - 682 אלף דולר, ונותרה חייבת לאיגוד מחצית הסכום. פרטנר טרם הגישה כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully