וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט: לא ידענו על עסקת פיבי-בינו וטרם החלטנו אם לבצע הפחתה בגין ההשקעה בבינלאומי

גולן פרידנפלד

27.4.2003 / 17:54

הפער בין שווי מניות הבינלאומי בספרי בנק דיסקונט לבין שווי האחזקה כפי שהוא בא לידי ביטוי בעסקת רכישת השליטה בבינלאומי ע"י צדיק בינו ומשפחת ליברמן עומד לכל הפחות על כ-460 מיליון שקל



"לא ידענו על עסקת פיבי ועדיין לא קיבלנו החלטה לגבי השאלה אם להפחית את ההשקעה בבנק הבינלאומי, ואם כן לאיזה מחיר", כך נמסר היום מבנק דיסקונט , לאחר היוודע דבר מכירתו של הבנק הבינלאומי לאיש העסקים צדיק בינו ולמשפחת ליברמן.



עסקת רכישת השליטה בחברת פיבי , ודרכה רכישת השליטה בבנק הבינלאומי תמורת 90 מיליון דולר, על ידי צדיק בינו ומשפחת ליברמן, תגרום בוודאי בימים הקרובים להרהורים רבים בקרב ראשי בנק דיסקונט. דיסקונט מחזיק בכ-26.4% מהון המניות של הבנק הבינלאומי וקיבל לאחרונה הערכת שווי לבנק שאמדה את ערכו ב-3.3-3.7 מיליארד שקל - מעט מעל הונו העצמי, שהסתכם ב-3.3 מיליון שקל. ההערכה הזו תואמת להפליא את חוסר הרצון של בנק דיסקונט לבצע הפחתות בגין ההשקעה הזו, שכן ההשקעה בבינלאומי רשומה בספריו לפי שווי של 866 מיליון שקל - דהיינו שווי של כ-3.5 מיליארד שקל לבנק הבינלאומי. שווי השוק של אחזקת בנק דיסקונט במניות עומד כיום על 416 מיליון שקל - מה שיוצר פער של 450 מיליון שקל מול השווי בשוק.



היום, עם היוודע המחיר ששילם בינו על מניות פיבי, שאחזקתה העיקרית הינה הבנק הבינלאומי, ברור כי בדיסקונט לא יוכלו עוד להסתמך על ההערכות השווי וייאלצו לבצע הפחתה מהותית בגין ההשקעה בבנק הבינאלומי. בינו רכש 51.9% מפיבי אחזקות תמורת 90 מיליון דולר שהם כ-412 מיליון שקל. אחזקה זו תקנה לו בשרשור אחזקה של כ-25% ממניות הבנק הבינלאומי, מה שמשקף לבנק, לכל הפחות, שווי של 1.65 מיליארד שקל - בדיוק מחצית מההון העצמי של הבנק. יוצא איפוא כי בנק דיסקונט רשם את השקעתו בבנק הבינלאומי בשווי הנמוך ב-52% משווי העסקה האחרונה - שבועות ספורים לפני עריכת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, פער המסתכם בכ-460 מיליון שקל.



ראוי לציין כי גזירת שוויו של הבנק הבינלאומי מהעסקה היא בהנחה המחמירה ששוויו האחזקות האחרות של פיבי שואף לאפס. מכיוון שברור כי המציאות אינה כזו, הרי ששווי הבנק הבינאלומי כמשתקף מהעסקה עוד נמוך יותר מכפי שצוין, ולכן ההפרשה של בנק דיסקונט בגין השקעה זו עשויה להיות גבוהה עוד יותר.



אין ספק כי כעת יצטרכו בדיסקונט למצוא הסברים טובים יותר בפני רשות ניירות ערך בבואם לשערך את ההחזקה בבנק הבינלאומי. ההערכות בשוק ההון מדברות על הפחתות בהיקף של מאות מיליוני שקלים בגין ההשקעה בדיסקונט כתוצאה מעסקת בינו-פיבי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully