וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: מכירת השליטה בפיבי מוכיחה כי השוק לא טעה בתמחור הבנקים

אילן מוסנאים

27.4.2003 / 18:23

בלידר סבורים כי העובדה שצדיק בינו לא היה מוכן לשלם כל פרמיה עבור הבינלאומי, לא מעודדת; באינווסטק סבורים כי השוק יקבל בשמחה את שובו של בינו לבינלאומי * האחים ספרא מוכרים השליטה בפיבי לצדיק בינו וקבוצת ליברמן ב-90 מ' ד'; תג המחיר - 50% מתחת להון העצמי



השורה התחתונה של העסקה בה מכרו האחים ספרא את השליטה בפיבי , בעלת השליטה בבנק הבינלאומי , לידי צדיק בינו ומשפחת ליברמן, היא שהמחירים בשוק משקפים נאמנה את שווי הבנקים; כך אומרים היום אנליסטים מקומיים המכסים את הבנקים.



האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' מציין כי המחיר מעט מפתיע לרעה, שכן העסקה בוצעה בשווי הדומה לשווי הבנק הבינלאומי בבורסה. לדבריו, העובדה שגם ברמות השפל בהן נסחר הבינלאומי, הרוכשים לא היו מוכנים לתת כל פרמיה עבור השליטה בבנק, אינה מעודדת הן עבור הבינלאומי והן עבור כל המערכת הבנקאית. העובדה שמדובר על מוכר מרצון וקונה מרצון מצביעה על כך שהשוק לא טעה בתמחור של הבנקים.



בן זאב מציין כי מבחינתו של בינו, במחירי השפל הנוכחיים ובהסתכלות לטווח ארוך, ייתכן שהוא עושה עסקה טובה. עם זאת, גם לאחר עסקה זו הוא אינו בטוח שהבינלאומי הינו הבנק המועדף במערכת במונחי תשואה-סיכון.



בן זאב מציין כי לעסקה יהיו שני השלכות עיקריות על בנק דיסקונט, שמחזיק בכ-26.4% מהון המניות של הבינלאומי. ראשית, השווי שהעסקה מגלמת לבנק הבינלאומי - קרוב לשווי השוק שלו, עשוי לאלץ את דיסקונט לבצע הפחתות (במסגרת תקן 15), בגין הפער בין שווי האחזקה בספרים לשווי השוק שלו. מנגד, העסקה תאפשר למשפחת ספרא לחדש את המגעים לרכישת דיסקונט ניו יורק, שעד כה המפקח על הבנקים מנע אותם בגין האחזקה בבינלאומי.



אנליסט הבנקים של חברת אינווסטק, קובי פינקלשטיין, סבור כי למרות תג המחיר הנמוך מדובר בהתפתחות חיובית עבור הבינלאומי. לדבריו, בינו נחשב לכוכב במערכת הבנקאית והתקופה הקודמת שלו בבנק היתה מאוד מוצלחת, כך שהוא מאמין שהשוק יקבל את המהלך בחיוב.



פינקלשטיין מתקשה לקבוע האם המחיר ששילמו הרוכשים עבור פיבי הוא זול או יקר. לדבריו, התשובה טמונה בנעלם אחד גדול - שווי תיק האשראי של הבינלאומי. בנוסף, קשה גם להעריך את השווי של האחזקות האחרות של החברה.



מסקנה נוספת שפינקלשטיין מסיק מהעסקה היא שהבנקים הזרים לא מסתכלים היום על השקעות במערכת הבנקאית המקומית. לדבריו, אם הם היו מתעניינים בכניסה לסקטור הבנקאי המקומי, אזי במחיר בו בוצעה העסקה סביר להניח שהיינו רואים רוכש זר שמבצע את העסקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully