וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדיק בינו: "עסקת רכישת השליטה בפיבי מגלמת לבינלאומי שווי של 50% מההון העצמי שלו"

אמיר טייג

27.4.2003 / 20:04

הבינלאומי נסחר לפי שווי של 48% מהונו העצמי; מקורבים: בינו אינו צפוי להעביר מתפקידם את מנכ"ל הבנק, דוד גרנות, ואת יו"ר הדירקטוריון, שלמה פיוטרקובסקי



"העסקה לרכישת השליטה בפיבי מגלמת לבינלאומי שווי של 50% מההון העצמי שלו", כך מוסר היום צדיק בינו ל-TheMarker וחושף את ההערכה שלו לגבי שוויו של הבנק הבינלאומי, אשר מהווה את האחזקה העיקרית של פיבי (48%). יש לציין כי הבנק נסחר בגובה של 48% מהונו.



עוד נודע מפי מקורב לעסקה כי צדיק בינו לא צפוי להעביר מתפקידם את מנכ"ל הבנק, דוד גרנות, ואת יו"ר הדירקטוריון, שלמה פיוטרקובסקי. "שניהם היו פקודי", אומר בינו, המכיר את השניים עוד מתקופת עבודתם המשותפת בבנק לאומי, אותו ניהל בין השנים 1986 ל-1988. ביממה האחרונה נפגש בינו עם השניים ותיאם עימם את הליך המכירה שנעשה על דעת ההנהלה.



עוד מוסר המקור כי בינו אינו צפוי לסכן במסגרת העסקה יותר מ-20% עד 25% מהונו המזומן, כלומר בהנחה כי בינו ישקיע כ-50 מיליון שקל ברכישת פיבי, הונו המזומן מגיע לפחות לכ-200 מיליון שקל.



אותו מקור מוסר כי בשלב הנוכחי לא נתקבל עדיין אישור המפקח על הבנקים לביצוע העברת השליטה בבנק, אך בתקופה הקרובה בעלי השליטה יחלו לקדם נושא זה. המקור מוסר כי אין סיבה שצדיק בינו, שרוכש את חלקו בשליטה באמצעות חברת בינו אחזקות, ומשפחת ליברמן האוסטרלית, לא יקבלו את האישור הנדרש.



המקור מוסר כי הרכישה תבוצע כולה בהון עצמי ומציין כי לרוכשים הון עצמי מספק על מנת לעמוד בדרישות המפקח על הבנקים. המקור מוסיף כי צדיק בינו, כמנכ"ל של שני בנקים לשעבר, היה בעצמו חבר עד לפני מספר שנים בוועדה המייעצת של בנק ישראל. לפיכך, הוא מעריך כי בינו יודע שהוא עומד בדרישות הבנק המרכזי ולפיכך האישור אינו צפוי להיתקל בהתנגדות.



בינו, שכאמור ניהל את הבנק הבינלאומי ובנק לאומי בעברו, צפוי להציג תוכנית אסטרטגית עבור הבנק, אשר תשקף את ראיית העולם שלו. המקור מציין כי בכוונת בינו להביא את הבנק הבינלאומי לרווחיות של בנק המזרחי לפחות. "אין סיבה ששני בנקים בעלי גודל דומה לא יציגו רווחיות דומה", אומר המקור. לפיכך, הערכה היא כי תוכניתו של בינו תתבסס בראש ובראשונה על ניסיון להגיע לרמת הרווחיות של בנק המזרחי.



כמו כן, מציין המקור כי העובדה שבינו רוכש את הבנק ללא הלוואות כלל, מעניקה לו אורך נשימה ניהולי, ולפיכך אינו צפוי לבצע שינויים מרחיקי לכת בבנק, לפחות לא בשלב הראשון. נקודה זו מחזקת את ההערכה כי הוא אינו צפוי לשנות את שדרת הניהול בבנק הבינלאומי בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully