וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד התמ"ת חוששים מבלימת היצוא למזרח - יעד היצוא הצומח ביותר של ישראל

אורה קורן

28.4.2003 / 7:23

אולמרט שוקל לצאת בראש משלחת אנשי עסקים לסינגפור למרות הסארס



במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת) נבחנת אפשרות לשגר למזרח הרחוק משלחת תעשיינים גדולה בראשות שר התמ"ת, אהוד אולמרט, על אף מגיפת הסארס באזור; אם האירוע לא יידחה ביוזמת המארגנים, עשויה משלחת בראשות אולמרט לצאת לתערוכת התקשורת בסינגפור המתוכננת להתקיים ביוני. המטרה היא להדגיש כי ישראל מעוניינת לקדם את קשרי העסקים עם מדינות אלה גם בתקופה בה הן נתונות במשבר.



במשרד התמ"ת ובקרב חלקים במגזר העסקי רואים בכך דרך להפגין הזדהות עם המגזר העסקי במדינות המזרח הרחוק, באופן העולה בקנה אחד עם עניינה של ישראל לקדם ביקורים בתחומה של אנשי עסקים מחו"ל - למרות פיגועי ההתאבדות.



מוטי איש שלום העומד בראש האגף לתכנון כלכלי במשרד התמ"ת, הביע חשש שהסארס יבלום את התנופה בצמיחת היצוא הישראלי למזרח הרחוק. הגידול ביצוא הישראלי לאסיה ברבעון הראשון של 2003 היה כפול מהגידול הממוצע ביצוא הישראלי כולו. היצוא הישראלי עלה ברבעון הראשון של 2003 ב-7.9% והגיע ל-7.88 מיליארד דולר, בעוד היצוא לאסיה המהווה כ-17% מכלל היצוא עלה ברבעון הראשון ב-16.5% והגיע ל-1.33 מיליארד דולר. איש שלום הוסיף כי אם יתעורר חשש שהמחלה עוברת גם באמצעות סחורות, עלול לחול שיתוק מוחלט בסחר החוץ של מדינות אסיה.



בנוסף למשלחת לסינגפור, נבחנת אפשרות לשגר משלחת רשמית לסין, כדוגמת משלחת התעשיינים מצרפת שהגיעה באחרונה לסין בראשות ראש ממשלת צרפת. את המהלך מובילה ראש אגף סחר חוץ במשרד התמ"ת, רונית קן.



קן אמרה כי למרות המגיפה, אסיה נותרה אחד מאזורי הסחר המועדפים של משרד התמ"ת - לכן תהיה זו תגובה לא נכונה להתרחק מהאזור בתקופה זו. לדבריה, המשרד ממליץ לאנשי עסקים להמשיך להגיע למזרח הרחוק, או לפחות לשמור על קשרים עסקיים באמצעים טכנולוגיים כתקשורת מחשבים ושיחות ועידה. לדבריה, משרד התמ"ת החליט לא לבטל את האירועים העסקיים המתוכננים במדינות המזרח הרחוק. בחודשיים הקרובים מתוכננים 12 אירועים כאלה הכוללים ביקור משלחות עסקים מישראל ופגישות של אנשי עסקים מקומיים בהונג קונג, בסין, בקוריאה, ביפאן ובסינגפור.



מנגד, החליט המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי בישיבה שקיים אתמול לבטל את כל האירועים שתוכננו להיערך בהונג קונג, בסין ובסינגפור בארבעת החודשים הקרובים - כך אמר אתמול יו"ר מכון היצוא, שרגא ברוש. לדבריו, התקציב שנועד לקידום פעילויות היצוא למדינות אלה יופנה לקידום היצוא למדינות מרכז ומזרח אירופה ומדינות אמריקה הלטינית; מכון היצוא מקבל חלק מתקציבו ממשרד התמ"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully