וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט הגולמי נפלו ב-1.7% על רקע ההאטה בארה"ב

רונן סרברניק

28.4.2003 / 22:20

מחירי הנפט ירדו ל-25.82 ד' לחבית; לירידה תרמה גם הערכה שבמסגרת בניית עיראק מחדש, תיאלץ לפרוש מאופ"ק ולשאוב נפט שלא במגבלות התפוקה שמטיל הקרטל על חבריו



מחירי הנפט הגולמי ירדו ב-1.7% על רקע הערכה גוברת כי על אף קיצוץ תפוקת הנפט המתוכנן על ידי אופ"ק מחירי הנפט לא יעלו וזאת לנוכח ההאטה בכלכלת ארה"ב. מחירי הנפט ירדו ל-25.82 דולר לחבית במסחר באסיה.



הירידה הנוכחית במחירי הנפט מצטרפת לירידה של 14% שנרשמה בשבוע שעבר. לירידה החדה במחירי הנפט הובילו נתוני הצמיחה המאכזבים, של 1.6% בלבד, שנרשמו בארה"ב ברבעון הראשון. לחולשה במחירי הנפט תרמה גם הערכה כי במסגרת הבניה מחדש של עיראק היא תיאלץ לפרוש מאופ"ק ולשאוב נפט שלא במגבלות התפוקה שמטיל אופ"ק על חבריו.



חברי ארגון אופ"ק, אשר נפגשו בשבוע שעבר בווינה, החליטו על קיצוץ תפוקת הנפט ב-2 מיליון חביות ביום, לרמה של 25.4 מיליון חביות ביום החל ב-1 ביוני. הארגון החליט על הורדת התפוקה בשל ירידה של יותר מ-20% במחירי הנפט בחודשיים האחרונים.



בשבוע שעבר דווח כי מלאי הנפט בארה"ב רשם עלייה בלתי צפויה לרמה של 286.2 מיליון חביות נפט גולמי-עלייה של 9 מליון חביות לעומת השבוע הקודם. ארגון API, אשר מנהל מעקב מקביל על מלאי הנפט בארה"ב, קבע כי בשבוע האחרון נרשמה עלייה של 13 מיליון חביות לרמה של 289.2 מיליון חביות.



עיראק בדרך החוצה מאופ"ק?



עיראק תיאלץ לעזוב את אופ"ק, אם ברצונה לשאוב נפט בכמויות המספיקות לממן את בנייתה מחדש - כך טען אמש שר הנפט לשעבר של עיראק. פדהיל חלבי, המשמש היום כיועץ לממשל האמריקאי בעיראק, אמר כי הכמויות הנדרשות יהיו כפולות ממה שהותר לעיראק לשאוב עוד לפני שהוטלו עליה סנקציות על ידי האו"ם.



תוך שש שנים תוכל עיראק להגיע לתפוקה משולשת מתפוקתה היום, העריך חלבי. תעשיית הנפט העיראקית חייבת לעבור תהליך של הפרטה - אמר חלבי, שכיהן בקבוצת עבודה בנושא הנפט העיראקי במשרד החוץ האמריקאי. ההפרטה צריכה להיעשות על ידי מכירתם של נכסי הנפט של עיראק, כדי להבטיח השקעה בעיראק.



חלבי טוען כי החזקתם של עסקי הנפט במזה"ת בידיים ממשלתיות הובילה לירידה בנתח השוק של אופ"ק בעולם, לטובת מתחרות של הארגון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully