וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר: "הרעיון לבצע הצעת רכש למבטח אחזקות נשקל ונפסל"

עמי גינזבורג

28.4.2003 / 9:27

הסיבה: שווי האחזקה של מבטח אחזקות בליפמן גבוה משווי מבטח אחזקות בבורסה, מה שיקשה על הצעת הרכש; מבטח אחזקות הודיעה אתמול על הצלחה בהצעת הרכש למבטח פיננסים



חברת מבטח שמיר אחזקות שבשליטת מאיר שמיר הודיעה אתמול על הצלחה בהצעת הרכש שפירסמה לחברה הבת מבטח שמיר פיננסים. להצעה נענו מחזיקים ב-1.1 מיליון מניות של מבטח פיננסים, 12.5% ממניות פיננסים. בעקבות הצעת הרכש תחזיק מבטח אחזקות ב-99.6% ממניות מבטח פיננסים. עם סיום הצעת הרכש תבצע מבטח אחזקות רכישה כפויה של יתרת מניות פיננסים במטרה למחוק אותה מהמסחר.



שני הנכסים העיקריים של מבטח פיננסים הם חבילה של מניות בחברת סאיטקס, וחבילה שכוללת איגרות חוב ומניות בחברת גילת רשתות לוויין. שוויין של שתי השקעות אלו ירד בשנתיים האחרונות באופן ניכר, ומבטח פיננסים נאלצה למחוק את מרבית שוויין. מחיקת השווי גרמה לחברה הפסד מצטבר של 86 מיליון שקל ב-2002-2001. בעקבות זאת עברה מבטח פיננסים לגירעון של 6 מיליון שקל בהון העצמי.



ההפסדים הכבדים שנגרמו למבטח פיננסים, פגעו קשה גם בתוצאותיה של החברה האם. כך ב-2001 דיווחה מבטח אחזקות על הפסד של 40.6 מיליון שקל. למרות הפסד של 40.2 מיליון שקל של מבטח פיננסים ב-2002 הצליחה מבטח אחזקות לרשום רווח של 5.5 מיליון שקל. את ההבדל עשתה האחזקה המוצלחת ביותר של מבטח אחזקות, ליפמן הנדסה, שרשמה ב-2002 רווח נקי של 110 מיליון שקל, וכן רווח הון שנוצר לה ממכירת אחזקתה בחברת הנדל"ן אלוני חץ.



ליפמן הנדסה מתמחה בפיתוח מערכות סליקה ומוצרי קצה לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים. מבטח אחזקות היא בעלת המניות הגדולה בליפמן ומחזיקה ב-28% ממניותיה. לדברי שמיר, בצד הצעת הרכש למבטח פיננסים, נשקלה על ידו גם אפשרות לבצע הצעת רכש למבטח אחזקות עצמה. "יש תקופות שבהן כדאי למכור או להנפיק מניות, ויש תקופות שבהן כדאי לקנות. כיום זו תקופה שבה כדאי לקנות", אמר שמיר אתמול. "למרות זאת, לאחר ששקלנו לפרסם הצעת רכש למבטח אחזקות, החלטנו לפסול אותו".



לדברי שמיר, הסיבה העיקרית להחלטה להימנע מהצעת רכש למבטח אחזקות נובעת מהפער בין שווי נכסיה לשווי השוק שלה. פער כזה, אמר, יחייב הצעת רכש במחיר הגבוה משווי השוק של מבטח אחזקות, אחרת מחזיקי המניות לא ייענו להצעה. שמיר ציין עוד שיחד עם חברת אשטרום, השותפה עמו במבטח אחזקות, הביעו אמון בחברה כשרכשו בספטמבר 2002 כ-10% ממניות החברה שהחזיקה כלל תעשיות.



מבטח אחזקות נסחרת בשווי של 232 מיליון שקל. שנכס העיקרי שלה, 28% ממניות ליפמן, שווה במחירי הבורסה של ליפמן כ-300 מיליון שקל. בנוסף, יש למבטח אחזקות בתחומי ההיי-טק והנדל"ן.



בתחום ההיי-טק מחזיקה מבטח ב-13% ממניות טכנופלס ונצ'רס, המתמחה בהשקעות בחברות היי-טק; 14% מוויזקום, חברה שנסחרת בבורסת הנויר מרקט בגרמניה ומתקשה להתרומם; 12% בחברת גביש-גליל המתמחה במחקרים בתחומי מדעי החיים; ו-50% ממניות חברת ביומאס, העוסקת בהמשך פיתוח לתרופות המבוססות על פיתוחים של מדענים באוניברסיטת בר אילן.



בתחום הנדל"ן מחזיקה מבטח ב-40% ממניות דיגל, המחזיקה בקרקע בשטח של 114 דונם באזור ארמון הנציב בירושלים המיועדת לפרויקט מגורים; וכן ב-40% ממניות מגדלי הוד השרון, העוסקת בהקמת פארק משרדים לתעשיות עתירות ידע בהוד השרון.



מול נכסים אלו יש למבטח גם הלוואות בהיקף לא מבוטל. לחברה יש הלוואה של 78 מיליון שקל באשראי לטווח קצר, והלוואה של 57 מיליון שקל לטווח ארוך שיוחסה עד כה למאזן של מבטח פיננסים. ההון עצמי של מבטח אחזקות הוא 174 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully