וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגפת ה-SARS עושה שמות בכלכלת אסיה: טיוואן נפלה ב-2.2% בעקבות פטירת החולה הראשון במדינה מ-SARS

יהודה שויצר

28.4.2003 / 9:53

סוני נפלה ב-15.5% בעקבות דו"ח מאכזב; היטאצ'י, ענקית מוצרי האלקטרוניקה היפאנית, ירדה ב-3.8% למרות ששבה לרווחיות בשנת הכספים



התפשטות מגפת ה-SARS הובילה את בורסות אסיה ליום נוסף של ירידות שערים חדות. בטיוואן, שם מת אמש הקורבן הראשון במחלה, ירד המדד המרכזי ב-2.2%. בטוקיו נרשמה ירידה של 1.2% במדד הניקיי לשפל של 20 שנים.



מגפת ה-SARS עושה שמות בכלכלת אסיה. 24 בני אדם מתו אתמול בדרום מזרח אסיה מדלקת הריאות הלא טיפוסית (סארס) הפוקדת את העולם מאז נובמבר, ושמקורה בסין. הונג קונג הודיעה כי 12 בני אדם נוספים מתו אתמול מהסארס. בסין מתו אתמול תשעה בני אדם נוספים מהמחלה, והמספר הכולל של המתים מהמגפה במדינה עלה ל-131 בני אדם. הממשלה הסינית הודיעה אף כי מספר החולים במחלה עלה ל-2,914, לאחר ש-161 אזרחים נוספים נדבקו בנגיף. בטייוואן מת אמש הקורבן הראשון מהמחלה. בסינגפור מתו אתמול 2 בני אדם מהמחלה.



בטוקיו נרשמו ירידות בכל המגזרים, למרות ירידה נוספת בשער הין לשפל חסר תקדים ביחס ליורו. הירידה בשער הין, ל-132.74 ין ליורו, צפויה לסייע ליצואנים מיפאן בשוקי אירופה.



היטאצ'י, ענקית מוצרי האלקטרוניקה היפאנית, ירדה ב-3.8% למרות ששבה לרווחיות בשנת הכספים שהסתיימה במארס. החברה דיווחה על רווח נקי של 231.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.03 מיליארד דולר בשנת הכספים הקודמת.



סוני נפלה ב-15.5% בעקבות הדו"ח המאכזב שפירסמה בשבוע שעבר. סוני נפלה בשיעור דומה גם ביום שישי לאחר שאכזבה עם רווח נמוך מהצפוי בשנת הכספים שהסתיימה במארס. טושיבה רשמה ירידה של 1.3%.



מניות הרכב המובילות רשמו ירידות בהובלת מיצובישי שירדה ב-1.2%. טויוטה איבדה 0.8%.



בדרום קוריאה עלה מדד הקוספי ב-0.4% על אף חולשה במניות השבבים הגדולות. סמסונג אלק' ירדה ב-0.9%; הייניקס ירדה ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully