וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בדימוס מנחם גולדברג: יש לנמק פיטורי עובד

חיים ביאור

28.4.2003 / 10:45

מתן הנימוקים, ע"פ נשיא ביה"ד הארצי לעבודה לשעבר, לא פוגע בזכות לפטר עובד, אלא קובע כללים שיבטיחו שימוש בזכות הפיטורים בדרך מקובלת ובתום לב



"יש לאמץ את הכלל כי מעביד חייב לנמק פיטורי עובד על פי בקשתו; אפשר לצפות להתנהגות כזאת ממעביד נאור והוגן" - כך קובע נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, השופט בדימוס, מנחם גולדברג, בספר חדש שכתב "סיומם של יחסי עובד-מעביד" (הוצאת סדן). מתן הנימוקים, הוסיף, אינו פוגע בזכותו של המעביד לפטר עובד, אלא קובע כללים שיבטיחו שימוש בזכות הפיטורים בדרך מקובלת ובתום לב.



גולדברג כותב כי כאשר העובד נמצא בתקופת ניסיון, די בכך שלמעבידו יהיה ספק סביר בנוגע להתאמתו למלא את תפקידו כדי שיוכל לפטרו. לעומת זאת כאשר העובד נהפך לקבוע, על המעביד להוכיח את האי התאמה ולהסביר מה הביאו למסקנה שיש לפטרו.



בספר מצביע גולדברג על חובת ההתייעצות של העובד עם נציגות העובדים לקראת מימוש תוכנית פיטורים - גם אם לפי ההסכמים הקיימים בארגון לא מוטלת עליו חובת התייעצות.



באשר לעובדת בהריון או בחופשת לידה שפוטרה שלא כדין (שכן אסור לנקוט צעד זה אלא בהיתר של שר העובדה והרווחה), כותב גולדברג כי היא זכאית לפיצוי מהמעביד בגובה השכר שהיתה מקבלת לו המשיכה בעבודתה בתקופה המוגנת עד יום הלידה. כמו כן היא זכאית לסכום שהמוסד לביטוח לאומי היה משלם כדמי לידה, אם אלה לא שולמו על ידי המוסד עקב הפיטורים. כאשר עובדת בהריון פוטרה בלא היתר והחלה לקבל דמי אבטלה, על המעביד לשלם לה את מלוא השכר עד הלידה ועל העובדת להחזיר את דמי האבטלה שקיבלה למוסד לביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully