וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינווסטק: הבנק הבינלאומי יעבור תהליכי התייעלות משמעותיים

אילן מוסנאים

28.4.2003 / 10:58

האנליסט קובי פינקלשטיין מעלה ההמלצה ל"קנייה" ומעריך שהעסקה משקפת לבנק מכפיל הון של 0.46; לא צופה ניקוי אורוות בתיק האשראי

העברת השליטה בבנק הבינלאומי לידי קבוצת בינו מבשרת על עידן חדש בבנק. כך פותח האנליסט קובי פינקשלטיין את העדכון שלו למניית הבנק הבינלאומי בעקבות העסקה בה מכרו האחים ספרא את השליטה בבנק ובחברת פיבי לצדיק בינו ולאחים ליברמן.

בעסקה שדווחה אתמול נמסר כי האחים ספרא מכרו לקבוצת בינו את השליטה בחברת האחזקות פיבי (51.9% בהון ו-67% בזכויות ההצבעה) תמורת סכום מזומן של 90 מיליון דולר. העסקה התבצעה לפי מכפיל של 0.5 להון של פיבי.

פינקלשטיין מעריך כי חישוב נכון של מחיר העסקה, בהתחשבות בפרמיה של 5% למניות ה-0.01 הבלתי סחירות של פיבי, שהן בעלות עדיפות בזכויות ההצבעה, מעלה שהעסקה בוצעה בפרמיה של 15.7% למחיר השוק של מניות פיבי. השווי שנגזר לבנק הבינלאומי בעסקה מגלם לו מכפיל הון של 0.46 שהינו נמוך בכ-4% משווי השוק הנוכחי של הבנק. למרות זאת הוא מעלה את ההמלצה למניית הבינלאומי מ"החזק" ל"קנייה".

באינווסטק מעריכים, לאור ניסיון העבר של קבוצת בינו, כי בעקבות רכישת השליטה בבנק יעבור הבנק תהליכי התייעלות משמעותיים בכל התחומים. פינקלשטיין מציין כי מאז רכישת קניאל ב-1998 קוצצו הוצאות השכר בחברה בכ-32% במונחים ריאליים, הודות להבנות עם ועד העובדים של החברה שהיה מיליטנטי מאוד בתקופת השליטה של דסק"ש. לדבריו, קיצוץ דומה בהוצאות השכר בבינלאומי יביא לחיסכון של 230 מיליון שקל לשנה ויגדיל את התשואה להון לאחר מס ב-3.5%.

פינקלשטיין סבור כי עיקר ההתייעלות צפויה להתבצע בתחומי המחשוב ומערך הסניפים. עם זאת, להערכתו גם בנושא רמת השכר צפויה התייעלות. לדבריו, עלות השכר הממוצעת בבנק הבינלאומי מסתכמת על כ-23 אלף שקל וזאת לעומת ממוצע של 21 אלף שקל בבנק המזרחי הדומה בגודלו לבינלאומי. באינווסטק מעריכים כי התאמת רמת השכר לזו הנהוגה בבנק המזרחי וקיצוץ אפשרי בכוח האדם יהיו אפשריים לביצוע לנוכח מצבו העסקי של הבנק ולאור תקדים הפרישה הכפויה בבנק הפועלים.

בבית ההשקעות מעריכים כי העברת השליטה מבשרת גם על שינוי בתחום האשראי וצופים שיפור הדרגתי באיכות תיק האשראי, שהורעה מאוד בשנתיים האחרונות. פינקשלטיין מעריך, עם זאת, כי לא צפוי "ניקוי אורוות" בתיק האשראי בעקבות העסקה, שכן פעולה כזו תמנע ביכולת הבנק לשלם דיווידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully