וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן שוקל לצמצם השקעתו בקירש מדיה; מחפש משקיעים חיצוניים

יהודה שויצר

28.4.2003 / 11:27

שוקל לצמצם השקעתו ל-400-500 מיליון יורו בלבד מהיקף עסקה כולל של 2.2 מיליארד יורו

חיים סבן, המיליארדר ואיש העסקים הישראלי לשעבר, שוקל לצמצם את השקעת הקבוצה שברשותו בקירש מדיה הגרמנית ל-400-500 מיליון יורו (441-451 מיליון דולר), על כך מדווח הפייננשל טיימס. מהדיווח עולה כי בכירים בקבוצתו של סבן מנהלים כעת מגעים עם חברות השקעות פרטיות, בהן בלקסטון ותומס ה. לי למטרת השקעה נוספת של 500-800 מיליון יורו בקירש.

בשבוע שעבר דווח כי מדיה-סט, חברת הטלוויזיה המסחרית הגדולה באיטליה, מנהלת משא ומתן עם איש העסקים חיים סבן, על השקעה בקבוצת המדיה הגרמנית קירש-מדיה. מדיה-סט, שבשליטת ראש ממשלת איטליה סילוויו ברלוסקוני, היא אחד הנושים של קבוצת המדיה הגרמנית, ובעבר הביעה עניין ברכישתה כדי לזכות באחד הנכסים המרכזיים שלה - פרו-סיבן-סט.1, רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בגרמניה.

כן דווח כי סבן מנסה עתה להגיע להסדר עם ארבעת הנושים המרכזיים של חטיבת ספריית הסרטים של קירש מדיה, להם חייבת החטיבה כ-1.3-1.4 מיליארד יורו, על ארגון מחדש של החוב. במסגרת זו יקבלו הנושים מניות בקבוצת המדיה, תמורת החוב.

אימפריית המדיה של ליאו קירש התחילה להתפורר לאחר שצברה חובות בסך 9.3 מיליארד יורו. נושי החברה ערכו מכרז על והציעו למכירה את נכסיה של קירש - הכוללים 52.5% מהון המניות של חברת הטלוויזיה פרוזיבן סאט1, קטלוג נרחב של סרטים וסדרות הטלוויזיה וזכויות שידור לאירועי ספורט. בתחילה בחרו בקבוצה בראשות חברת ההוצאה לאור היינריך באואר ורלג וקבוצת הבנקאות HVB. ואולם לפני שבועיים נסוגה הקבוצה מהצעתה, וסבן נשאר המועמד המוביל לרכישת הנכסים. ראוי לציין כי סבן חזר להתמודדות על רכישת קירש בחודש האחרון, לאחר שנציגי ארה"ב התלוננו כי הצעת הרכש שלו נדחתה מטעמי אפליית זרים.

ספריית הסרטים של קירש מדיה, שאת רכישתה השלים לפני כחודשיים סבן, כוללת יותר מ-85 אלף שעות של סרטים, בהם "היום השלישי", "אישה יפה", "מועדון קרב", סרטים קלאסיים דוגמת "לורנס איש ערב" וסדרת הטלוויזיה "תיקים באפלה". הסכם הרכישה, הכולל 40 אלף עמודים, טעון אישור רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה.

חיים סבן עשה את הונו ממכירת ערוץ פוקס פמילי קידס, אותו הקים עם ענקית המדיה ניוז קורפ. מכירת הערוץ, שקידם תוכניות מצוירות כמו "פאואר ריינג'רס" ו"צבי הנינג'ה" לידי דיסני הכניסה לסבן רווח של יותר ממיליארד דולר במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully