וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת מגמת ההצטמצמות בתעשייה בצפון

עינב בן יהודה

28.4.2003 / 11:40

מסקר התאחדות התעשיינים-צפון עולה כי 21% מהמפעלים מדווחים על ירידה משמעותית במכירות; ברבעון הראשון פוטרו כ-800 עובדים - כ-0.8% מכלל המועסקים

כ-800 עובדי תעשייה, כ-0.8% מכלל המועסקים פוטרו ברבעון הראשון של 2003, כך עולה מסקר שערכה התאחדות התעשיינים צפון בקרב 100 מפעלים המייצגים את כל ענפי התעשייה. 41% מהמפעלים דיווחו על צמצום בכוח העבודה מתוכם כ-9% דיווחו על צמצום משמעותי של בין 10% ל- 30% מהעובדים.

אורי יהודאי, יו"ר התאחדות התעשיינים צפון ונשיא חברת פרוטרום, אמר כי מגמת הצמצום נמשכת זה הרבעון ה-10, ומתריע מפני מצב בו יתווספו ישובים רבים בצפון לרשימת מוקדי האבטלה, בהם טבריה, עכו,נצרת עלית, מגדל העמק, אור עקיבא וחצור הגלילית.

עוד עולה מהסקר, כי 21% מהמפעלים בצפון מדווחים על ירידה משמעותית במכירות במהלך הרבעון הראשון. 23% מהמפעלים מדווחים על ירידה משמעותית ברווחיות, 24% מהמפעלים מדווחים על צמצום משמעותי בהשקעות ו-62% מהמפעלים בצפון מדווחים כי קיימת הרעה במוסר התשלומים.

יהודאי התייחס לתוכנית הכלכלית ואמר כי "חשוב מאד להעביר את התוכנית הכלכלית במהירות האפשרית, אך יש לשפרה ולהוסיף לה מרכיבים נוספים תומכי צמיחה כגון: שדרוג ההטבות בחוק לעידוד השקעות הון וכן הגדלת תקציבי המדען הראשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully