וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוג-און סיפקה ללמבדא קרוסינג תוכנה לקיצור פיתוח רכיבים אופטיים

צורי דאר

28.4.2003 / 11:38

התוכנה, המבוססת על עיבוד מקבילי, קיצרה הדמיות של רכיבי אופטיים לכשעה אחת במקום יממה

חברת התוכנה לוג-און, המתמחה בפיתוח תוכנה, הטמעת מוצרים ויישום פתרונות אינטגרציה, הודיעה היום כי פיתחה עבור חברת הסטארט אפ הישראלית למבדא קרוסינג (Lambda Crossing) תוכנת מחשב ייחודית, אשר מפחיתה בלמעלה מ-90% את הזמן הנדרש לביצוע הדמיה של רכיבים אופטיים אותם מפתחת החברה.

למבדא קרוסינג עוסקת בפיתוח רכיבים דינאמיים המאפשרים שינויים של תדרים על גבי רשתות תקשורת אופטיות בזמן הביצוע. החברה פיתחה פלטפורמה המבוססת על הדור הבא של אופטיקה פלאנארית (PLC). פלטפורמה זו מאפשרת הפחתה דרמטית במספר הרכיבים האופטיים הדינמיים ברשתות, בעיקר עבור המרחב העירוני, וכתוצאה מכך הפחתת עלויות והרחבת רוחב הפס הניתן לשימוש.

במטרה לחסוך זמן יקר ועלויות רבות בתהליך הפיתוח המורכב של מוצריה, נדרשה החברה לבצע הדמיות הדורשות כוח חישוב עצום. עקב הזיכרון הרב הדרוש להרצת הדמיה על גבי מחשב בודד ארכו עד עתה הדמיות אלו ימים רבים ובמקרים מסוימים לא ניתן היה לבצען.

על בסיס האלגוריתמים הפיזיקליים של למבדא קרוסינג, פיתחה חברת לוג-און מערכת המבצעת את חישובי ההדמיה בצורה מקבילית על גבי מספר רב של מחשבים בו-זמנית ומקצרת באופן משמעותי ביותר את משך הזמן הנדרש לצורך ביצוע ההדמיות. ייחודה של מערכת זו ממערכות מקבילות אחרות הוא יכולתה לשלוח ולקבל מסרים בין המחשבים השונים תוך כדי תהליך המחשוב ללא הפסקה.

לדברי מנכ"ל לוג-און, יוסי שגב, "לוג-און הצליחה בתוך כ-8 חודשים לפתח מערכת חדשה, המבצעת כיום בשעה לעומת אותה הדמיה אשר נמשכה כיממה בעבר. הדמיה שנמשכה קודם כשעתיים וחצי, אורכת היום כ-6 דקות. התוכנה מאפשרת להשתמש בכוח החישובי של 20 מחשבים המחוברים ביניהם, כיחידה חישובית אחת".

יואב גרוס, מנהל מוצרים בחברת למבדא קרוסינג, ציין כי פעולות הסימולציה המתבצעות בעזרת התוכנה של לוג-און חסכה לחברה זמן רב ובכך קיצרה את זמני הפיתוח של מוצרי הפילטר המתכוונן (tunable-filter) וה- OADM ביותר מחצי שנה.

לוג-און שהוקמה בשנת 1983, מתמחה באספקת פתרונות יעול עבודה והפחתת עלויות בארגונים וחברות היי-טק בארץ ובעולם. על לקוחות ושותפי החברה נמנים ארגונים ממשלתיים, בנקים ויחידות בצה"ל, וכן חברות כ-BMC, מרקורי, אמדוקס ביזנס לאיירס, Insoft, KAISHA, DTS, Softbase ועוד.

למבדא קרוסינג, שהוקמה ב-1999 ע"י ד"ר מוטי מרגלית ופרופ' מאיר אורנשטיין, גייסה עד כה כ-30 מיליון דולר. על המשקיעים בחברה נמנים קרנות ההון סיכון ג'מיני, סטאר, יאנג אסושיאייטס, גאראג'.קום, והקרן הגרמנית ווסט-שטיג פרטנרס, החברות לוסנט ואג'ילנט ובנק ההשקעות הטיוואני CIBD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully