וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אנגל וזהר לוי במסלול התנגשות עם רשות ני"ע

ניצן כהן

28.4.2003 / 13:20

רשות ני"ע טוענת שיש צורך באישור בעלי המניות לעסקה שבמסגרתה העבירה אנגל דיבלופרס לאנגל משאבים את זכויותיה במקרקעין בכרמיאל, ולזו שמסגרתה העבירה אנגל אירופה פרויקט מגורים בבודפשט לאנגל משאבים; קבוצת אנגל: חלף הזמן בו יכלו בעלי המניות להתנגד



מה קורה בקבוצת אנגל? לאחר שיעקב אנגל וזהר לוי החליטו לדבוק במחיר המקורי של עסקת העברת השליטה באנגל דיבלופרס לאנגל משאבים ב-161.5 מיליון שקל, תוך הסתכנות בהורדת דירוג האג"ח של אנגל משאבים, מודיעה הקבוצה על התנגדות של רשות ני"ע למספר עסקות בתוך הקבוצה. קבוצת אנגל טוענת שבכוונתה להמשיך בביצוע העסקות מאחר שעבר שבוע מאז הודיעה עליהן - טווח הזמן שמאפשר חוק החברות לבעלי מניות המחזיקים לפחות ב-1% ממניות החברות המעורבות להתנגד להן.



בתאריך ה-20.4.03 הודיעה אנגל אירופה לבורסה על עסקה להעברת פרויקט מגורים בבודפשט, הונגריה, לאנגל משאבים תמורת 25% מההכנסות הפרויקט. העברת הפרויקט קיבלה אישור ועדת הביקורת של אנגל אירופה, אולם רשות ני"ע מתנגדת וטוענת שהעסקה לא נעשתה בתנאי השוק המקובלים, ולכן יש צורך לבקש את אישורם של בעלי המניות באנגל אירופה. אנגל אירופה הודיעה לרשות לני"ע שהעסקה נעשתה במהלך העסקים הרגיל של שתי החברות ובתנאי השוק, ולכן אין צורך לכנס את בעלי המניות לאשר את העסקה.



רשות ני"ע לא מסכימה עם הקביעה של קבוצת אנגל. בקבוצת אנגל דבקים בעמדתם המקורית ומחזקים אותה בפרשנות טכנית, ולפיה על פי חוק החברות אם יש בעל מניות המחזיק ב-1% מהון המניות של חברת אנגל אירופה, הוא יכול להתנגד לעסקה - אולם לא יאוחר משבוע מיום ההודעה עליה. מאחר שאנגל אירופה הודיעה על העסקה לבורסה ב-20.4.03, הסתיימה התקופה במסגרתה ניתן להתנגד לעסקה.



עסקה נוספת שמעוררת את התנגדות רשות ני"ע היא זו שעליה הודיעה אנגל משאבים גם כן ב-20.4.03. על פי תנאי העסקה, העבירה אנגל דיבלופרס לאנגל משאבים את הזכויות שלה במקרקעין בכרמיאל. אנגל משאבים ניגשה למכרז של משרד הקליטה, ואף זכתה בו. על פי תנאי ההתקשרות בין החברות, אנגל דיבלופרס תבנה את יחידות הדיור עבור אנגל משאבים - ותחכיר לה את המבנים ל-10 שנים תמורת 562 אלף שקל ברבעון. לאנגל דיבלופרס יש אופציה למכור את הפרויקט חזרה לאנגל משאבים עד לתחילת תקופה ההחכרה, תמורת 12.5 מיליון שקל.



גם לעסקה זו מתנגדת הרשות לני"ע, וטוענת שהיה צורך באישור בעלי המניות בחברה. באנגל חוזרים לטיעון הטכני, ומסבירים כי מאחר שהודיעו על העסקה ב-20.4.03, הסתיימה התקופה בה יכלו בעלי המניות להתנגד לה.



בנוסף, חברת אנגל אירופה גילתה אתמול שחברה בת שלה רכשה בניין משרדים בקוויבק סיטי שבקנדה תמורת 13.3 מיליון דולר קנדי. השלמת העסקה מותנית בבדיקת נאותות. הבניין שנרכש מציע 31 אלף מ"ר של שטחי משרדים ושטחי מסחר. לטענת החברה, התשואה שתשיג על ההשקעה היא בשיעור של 13.2%.







רוב השטחים בבניין מושכרים לממשלת קנדה ולמספר חברות שיווק בפריסה קנדית ארצית, כשלהערכת אנגל אירופה צפויה הכנסה משכר דירה בניכוי עלויות תפעוליות בהיקף שנתי של 1.75 מיליון דולר קנדי.



חברת אנגל משאבים (לשעבר דנבאר משאבים) פועלת בתחום הנדל"ן בישראל ובארה"ב. בנוסף, מחזיקה החברה בזכויות לרכישת רשת בתי האבות הגדולה בישראל - משען. בעלי השליטה בחברה הם יעקב אנגל וזהר לוי, אולם בנק לאומי מחזיק באמצעות קרנות הנאמנות שבניהלו כ-6.6% ממניות החברה.



מניות אנגל משאבים נסחרות בבורסה לפי מחיר של 45 שקל למניה. מתחילת השנה איבדה המניה 6.7% מערכה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully