וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב חייב את בולוס גד לשלם לחברה אנגלית 662 אלף דולר

אמיר הלמר

28.4.2003 / 16:10

החברה האנגלית, שהיתה אמורה לתת שירותים לספינת הטיולים של בולוס תיירות, ביקשה לאכוף בישראל פסק דין בו זכתה באנגליה



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, קיבלה אתמול את תביעתה של החברה האנגלית Globe Master Management לאכוף את פסק הדין שקיבלה החברה לפני כשנה בבית משפט אנגלי כנגד חברת בולוס גד הישראלית, על סך של 662 אלף דולר ו-22.5 אלף ליש"ט.



החברה האנגלית תבעה את בולוס גד כמי שערבה לחיוביה של החברה הבת בולוס תיירות, איתה חתמה על הסכם לפיו תספק שירותים וצוות לספינת הטיולים של בולוס תיירות - serenade.



בנובמבר 2000 ביטלה בולוס תיירות את ההסכם בטענה כי לא ניתן להפעיל את הספינה לאור המצב הבטחוני הקשה השורר בישראל. בעקבות זאת הגישה החברה האנגלית תביעה כנגד בולוס גד בבית המשפט באנגליה. תביעתה התקבלה וערעור שהגישה בולוס גד נדחה.



את הבקשה לאכוף את פסק הדין על החברה בישראל הגישה החברה האנגלית כבר בשנת 2002, אך התיק אבד. לאחרונה שוחזר התיק ע"י התובעת והתאפשר לתת בו פסק דין.



השופטת קובעת כי התקיימו כל התנאים לאכיפת פסק הדין בישראל. השופטת דוחה את הטענה שהעלתה בולוס גד לפיה פסק הדין של ביהמ"ש האנגלי סותר את תקנת הציבור, שכן הוא לא שקל כראוי את הסכנות הבטחוניות הנובעות מפרוץ אינתיפאדת אל אקצה.



פלפל קובעת כי ביהמ"ש בבואו להחליט האם לאכוף פסק חוץ אינו יושב כערכאת ערעור על פסק הדין של ביהמ"ש האנגלי. עוד קובעת השופטת כי אי אכיפת פסק חוץ בטענה שמדובר בפסק דין הנוגד את תקנת הציבור, ייעשה אך במקרים נדירים בהם הוא עומד בניגוד מוחלט לעקרונות ולאינטרסים של החברה והמדינה.



השופטת מוסיפה בעניין כי גם הדין הישראלי לא נוטה לראות באינתיפאדה כנסיבות המסכלות הסכמים. כאמור, השופטת קובעת כי החברה האנגלית יכולה לאכוף את פסק הדין בישראל ומטילה על בולוס גד הוצאות בסך 35 אלף שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully