וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוליביה ממצבת מחדש את תחום הרטבים; היעד: גידול של 50% בתוך 3 שנים

איילה צורף

28.4.2003 / 16:35

שוק הרטבים המוכנים מגלגל כ-100 מ' ש' בשנה; מנכ"ל אוליביה: "למרות שמדובר בקטגוריה בעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי, השחקניות בשוק - אסם, תמ"י ואוליביה - לא ניהלו נכון את מוצריהן"



חברת אוליביה, הנמצאת בבעלות תנובה, מעצבת מחדש את סדרת הרטבים במסגרת מהלך שיווקי בהשקעה של 1.5 מיליון שקל - שמטרתו להגדיל את היקפי הצריכה של רטבים מוכנים בישראל. אוליביה, המייצרת רטבים לסלט, לפסטה, סלסה וכדומה, השיקה את מוצריה פעמיים בשנים האחרונות.



"בכל אחת מהפעמים בהם יצאנו עם מוצר מרוענן, צמחנו ב-10% באותה שנה. ולמרות זאת, זו צמיחה נמוכה יחסית לפוטנציאל שיש לקטגוריה" - אומרת איריס פיין, מנכ"ל אוליביה. שוק הרטבים המוכנים מגלגל מחזור של 100 מיליון שקל בשנה, ושלוש השחקניות העיקריות בו הן אסם, תמ"י (קנור) ותנובה - באמצעות אוליביה. "בתום המהלך הזה אנו מעריכים שהקטגוריה תגדל בכ-50%", אמרה פיין.



את עיקר השינוי עשו באוליביה על גבי האריזות עצמן. החברה עיצבה אריזות חדשות, בעזרת ברוך נאה (שגם עיצב את אריזות יופלה בישראל), ובמקום השמות הקיימים לרטבים ניתנו לרטבים שמות חדשים שעיקרם הייעוד של הרוטב. לדברי פיין, "הסיבה לכך שבארה"ב ובאירופה השימוש במוצרים הללו הרבה יותר נפוץ מאשר בישראל היא האופן שבו הרטבים ממוצבים בשוק. הצרכן הישראלי עומד נבוך מול שפע המוצרים הקיימים בשוק, שהם בעלי שמות מוזרים: "רוטב סויה-דלעת וג'ינג'ר", רוטב "דבש וחרדל", וכדומה - אך בפועל לא ברור לו מה בדיוק עושים עם המוצר".



לדבריה, למרות שמדובר בקטגוריה בעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי - כל השחקניות בשוק לא ניהלו נכון את מוצריהן. את תקציב הפרסום מנהל רגב-קוויצקי, שהפיק עבור החברה מסע פרסום ברדיו.
שוק הרטבים נחלק לארבע קטגוריות עיקריות: רטבי הסלט (כ-27%); רטבי הבישול (כ-22%); רטבי הסויה (כ-22%); ורטבי הפסטה (כ-17%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully