וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות במניות השבבים והבנקים בוול סטריט; סיטיגרופ עולה ב-1.3%

רונן סרברניק

28.4.2003 / 23:12

פרוקטר אנד גמבל עולה ב-0.5% בעקבות דו"ח מעודד; בואינג יורדת ב-1.3% בעקבות הורדת המלצה; מקדונלד'ס עולה ב-2.2% לאחר פרסום דו"חות חיוביים



מסחר תנודתי עם מגמה לעליות נרשם בתחילת שבוע המסחר בבורסות וול סטריט. מניות השבבים מובילות את המגמה לאור צמיחה במכירות השבבים בחודש מארס. מדד מניות המוליכים למחצה עולה בכ-0.4%.



זירת המקרו: ההוצאה האישית בארה"ב עלתה בחודש מארס בשיעור של 0.4%, לאחר שעלתה ב-0.1% בפברואר. מנתונים שפרסמה ממשלת ארה"ב עולה כי במקביל גם נרשמה צמיחה של 0.4% בהכנסה האישית, לאחר עלייה של 0.2% בחודש פברואר. העלייה הנוכחית היתה נמוכה מהתחזיות המוקדמות. על פי הערכות שיעור ההוצאה האישית היה צפוי לצמוח ב-0.6% ושיעור ההכנסה אישית ב-0.4%.



עלייה של 12% ברווחי ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל ברבעון ל-1.34 מיליארד דולר, 96 סנט למניה. ברבעון המקביל בשנת 2002 רשמה החברה רווח נקי של 1.19 מיליארד דולר. רווחי הרבעון היו בהתאם לתחזיות המוקדמות. ההכנסות זינקו ב-23% ל-10.66 מיליארד דולר. העלייה במכירות היתה גבוהה מהתחזיות של 10.47 מיליארד דולר. מניות החברה עולות ב-0.5%.



עלייה של 2.6% נרשמה במכירות השבבים בעולם בחודש מארס. מנתוני איגוד תעשיות המוליכים למחצה (SIA) עולה כי במארס נמכרו ברחבי העולם שבבים בהיקף של 12.13 מיליארד דולר. הצמיחה במכירות השבבים במארס היתה מאכזבת ביחס לתחזיות. הצמיחה הנמוכה נבעה בעיקר מירידה במחירי השבבים כתוצאה מהיצע יתר של שבבים בשוק. עוד ניתן ללמוד מהנתונים כי קצב הצמיחה השנתי במכירות במארס עלה ב-13% בלבד, מקצב מכירות שנתי של 17.9% בפברואר.



בקרב מניות השבבים נרשמת עלייה. אינטל עולה ב-0.4%; AMD מתחזקת בכ-1%.



רשת המזון המהיר מקדונלד'ס (סימול MCD) עולה ב-2.2% לאחר שדיווחה על צמיחה של כ-30% ברווח הרבעוני ל-327.4 מיליון דולר.



מורגן סטנלי הוריד המלצתו למניית בואינג (סימול BA), על רקע תלותה של החברה בשוק האסייתי מוכה ה-SARS. מניות החברה יורדות ב-1.3%.



ג'נרל אלקטריק יורדת ב-0.8% על רקע דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה בפני תביעות נוספות על נזקי אסבסט.



בנקי ההשקעות המובילים בוול סטריט הסכימו לשלם קנס של 1.4 מיליארד דולר ליישוב תביעות נגדם כי הפירו את חוקי ניירות ערך בארה"ב, תוך שפעלו בניגוד עניינים. על הסדר זה, שאת עקרונותיו סיכמו רשות ני"ע ובתי ההשקעות כבר בחודש דצמבר, צפויים להכריז הערב סופית הצדדים המעורבים בו. הסדר זה אמור להביא קץ לשרשרת החקירות שנפתחו בשנה שעברה.

במסגרת ההסדר, סלומון סמית ברני, חטיבה של סיטיגרופ, תשלם את הסכום הגבוה ביותר - 400 מיליון דולר; קרדיט סוויס פירסט בוסטון ומריל לינץ' ישלמו 200 מיליון דולר כל אחת; מורגן סטנלי ישלם 125 מיליון דולר; גולדמן סאקס ישלם 110 מיליון דולר וג'יי.פי מורגן, בר סטרנס, ליהמן ברדרס, ו-UBS ורבורג ישלמו כל אחד 80 מיליון דולר. יו.אס בנקורפ פייפר ג'פרי, ישלם 32.5 מיליון דולר.



מניות בתי ההשקעות מגיבות להסדר זה בעליות לאור העובדה כי הסדר זה שם קץ לפרשייה עגומה זו בעברם. סיטיגרופ עולה ב-1.3%; ג'יי.פי מורגן רושמת עלייה של 0.6% ומריל לינץ' עולה אף הוא בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully