וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת כרטיסי האשראי מאסטרקארד יישבה תביעה של 39 מיליארד דולר שהגישו נגדה קמעוניות ענק

סוכנויות הידיעות

28.4.2003 / 18:04

הקמעוניות האשימו את החברה כי אילצה אותן להשתמש בכרטיסי חיוב בנוסף לכרטיסי אשראי; דיוני ביהמ"ש בתביעה נגד ויזה USA נמשכים



מאסטרקארד אינטרנשונל יישבה תביעה בהיקף של 39 מיליארד דולר שהגישו נגדה קמעוניות ענק כוול-מארט וסירס רובאק, אשר האשימו את חברת כרטיסי האשראי השנייה בגודלה בעולם כי אילצה אותן להשתמש בכרטיסי חיוב (debit) בנוסף לכרטיסי האשראי. תנאי ההסדר לא נמסרו.



ויזה USA, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם - הנתבעת אף היא על ידי הרשתות הקמעוניות, לא יישבה את התביעה - ודיוני בית המשפט החלו היום בפני השופט ג'ון גליסון בניו יורק.



בתביעה של הקמעוניות נגד מאסטרקארד וויזה נטען כי חברות האשראי אילצו אותן לקבל כרטיסי חיוב הדורשים חתימה של הלקוח, ואשר ההוצאות הקמעוניות הכרוכות בכיבודם מגיעות לעד פי 15 מאלה של כרטיסי חיוב אחרים.



מוקדם יותר החודש פסק גליסון כי התובעות במשפט אינן נדרשות להוכיח כי כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב הם מוצרים נפרדים - התנאי העיקרי לביסוס טענתן של הקמעוניות כי הנתבעות הפרו את חוקי ההגבלים העסקיים. השופט אמר באותה הזדמנות כי נתח השוק של ויזה הוא כה גדול, עד כי ניתן להסיק מכך כי ענקית האשראי מסוגלת לכפות על סוחרים שימוש במוצר שאינם מעונינים בו - כרטיסי חיוב למשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully