וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: המשק עדיין אינו מאופיין ביציבות מחירים; נותרו סימני שאלה רבים לגבי תוואי הגירעון

אמיר טייג

28.4.2003 / 18:57

כלכלני הבנק על התוכנית הכלכלית: "מסתמנת ארעיות בקיצוץ בחלק מסעיפי התקציב"; "יש אפשרות להשיג את יעד יציבות המחירים תוך הפחתת הריבית לטווח קצר"



המשק הישראלי עדיין אינו מאופיין ביציבות מחירים - כך כותבים כלכלני בנק ישראל במסגרת הודעתם על הפחתת הריבית. "יציבות מחירים מתבטאת, בין השאר, בתנודתיות נמוכה יחסית של המדדים החודשיים - דבר שאינו מאפיין עדיין את המשק הישראלי", כותבים בבנק. עם זאת, בבנק המרכזי מצביעים על האפשרות להשיג את היעד של יציבות מחירים תוך הפחתת הריבית לטווח קצר.



לגבי התוכנית הכלכלית, אשר תוגש להצבעה ביום רביעי הקרוב, כותבים בבנק ישראל בביקורתיות כי "מסתמנת ארעיות בקיצוץ בחלק מסעיפי התקציב, ונותרו סימני שאלה רבים ביחס להתכנסות לתוואי יורד של גירעון בתקציב ולגבי משקל החוב הממשלתי בתוצר". כוונת הבנק היא, בין השאר, לשינוי שנעשה בשבוע שעבר בתוכנית הכלכלית במסגרתו השכר בסקטור הציבורי יקוצץ לתקופה של עד שלוש שנים, ולא באופן קבוע - כפי שהוצע במקור.



בבנק ישראל מסבירים כי המשך הורדת הריבית לטווח קצר, תוך שמירה על יציבות המחירים, תלוי במידה רבה באמון הציבור ביכולתה של הממשלה לקיים משמעת תקציבית - הדרושה גם לחיזוק המערכת הפיננסית.



"נראה כי הרגיעה בשווקים, שהתבטאה בייסוף של שער החליפין של השקל ובירידה בשערי הריביות הלא צמודות לטווח ארוך בלמעלה מאחוז, מוסברת בעיקר בהקטנת אי הוודאות בעקבות סיומה המהיר של המלחמה בעיראק וההתקדמות בקבלת הערבויות מממשלת ארצות-הברית", כותבים בבנק ישראל. "עם זאת, נותרו עדיין גורמי אי ודאות כבדי משקל עקב הקשיים המתעוררים ביישום המדיניות התקציבית, וההערכה כי הגירעון השנה ובשנים הבאות יהיה גבוה מהתוואי אשר נקבע על הממשלה - ולכן מתחייבת זהירות רבה יותר במדיניות הריבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully