וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ספרא התנתה מכירת הבינלאומי באי קיום בדיקת נאותות

שלומי שפר

28.4.2003 / 20:31

נראה כי הרוכשים, ובראשם צדיק בינו, הסכימו לבצע הרכישה בעקבות עיון בדו"חות הכספיים של הבנק והתייעצות עם רו"ח המעורים במצבה של מערכת הבנקאות



משפחת ספרא התנתה את מכירת אחזקותיה בבנק הבינלאומי בכך שהקונים לא יבצעו בדיקת נאותות (דיו דיליג'נס) של הבנק. בעקבות התנייה זו נמכרה השליטה בבנק לקבוצת בינו-ליברמן לפי שווי של 50% מההון העצמי של הבנק. הסיבה להתנייה של משפחת ספרא היא רצונה לסיים את העסקה במהירות האפשרית, דבר המלמד על הלחץ בה נמצאה בבואה למכור את הבנק.



קבוצת בינו-ליברמן רכשה אתמול את השליטה (52%) בחברת פיבי אחזקות, שהיא בעלת 48% מהון המניות של הבנק הבינלאומי הראשון. הרוכשים ישלמו עבור הרכישה 90 מיליון דולר, מחיר המגלם כ-50% מההון העצמי של פיבי. האחזקה העיקרית של פיבי היא הבנק הבינלאומי, כאשר ההערכות הן כי השווי של האחזקות הנותרות הוא אפסי עד שלילי.



נראה כי הרוכשים, שבראשם עומד צדיק בינו, לשעבר מנכ"ל הבינלאומי, הסכימו לבצע את הרכישה בעקבות עיון בדו"חות הכספיים של הבנק והתייעצות עם רואי חשבון המעורים במצבה של מערכת הבנקאות. בינו מכיר את הבנק ואת הנפשות הפועלות בו, מתפקידיו הקודמים במערכת הבנקאות.



ככל הנראה, בינו לא היה הרוכש הפוטנציאלי היחיד של הבנק. בחודשים האחרונים הביעו מספר גורמים את רצונם לרכוש את השליטה בבינלאומי. עם זאת, נראה כי בינו הוא זה שהציע את המחיר הגבוה ביותר עבור הבנק ואף היה הקונה הרציני והנחוש ביותר לבצע את העסקה. ההערכות בענף הבנקאות הן כי בינו לא יוכל לשמש כיו"ר הבנק, לאחר שירכוש אותו, אך הוא יבקש למצוא לבנק יו"ר חדש במקומו של שלמה פיוטרקובסקי. ככל הנראה מנכ"ל הבנק, דוד גרנות, יישאר בתפקידו. בענף הבנקאות לא פוסלים אפשרות כי למנכ"ל הפורש של בנק הפועלים, אלי יונס, יוצע להיות היו"ר של הבינלאומי, אם כי יונס נחשב למנהל דומיננטי, דבר העשוי להפריע לתפקודו של בנק בינוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully