וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: משפחת ספרא עשויה לחדש הצעתה לרכישת דיסקונט ניו יורק

עמי גינזבורג

28.4.2003 / 20:47

בבית ההשקעות מעריכים כי הפחתת ערך מניות הבינלאומי שבידי דיסקונט, שעשויה להגיע עד 400 מ' ש', עלולה לגרור את הבנק להפסד של 350-370 מ' ש' ב-2003;



תג המחיר בעסקת הבנק הבינלאומי , המשקף כ-50% מהונו העצמי של הבנק, נותן חיזוק לשווי השוק לפיו נסחרים שאר הבנקים הישראליים, שנמוך מהונם העצמי - כך סבורה אנליסטית נשואה זנקס, רונית גודמן.



"אצל רוב הבנקים הישראליים שווי השוק הנוכחי הוא גם השווי ההוגן שלהם", קובעת גודמן בעדכון המלצות שפירסמה היום. האנליסטית מעניקה לבנקים דיסקונט ולאומי דירוג "נייטרלי" פושר, ולבנקים הפועלים והמזרחי - דירוג "קנייה".



עם זאת, גודמן מציינת כי דיסקאונט עמוק של 50% על ההון העצמי מתאים אולי לבינלאומי, אבל לא לשאר הבנקים הגדולים. ואמנם שאר הבנקים הישאליים, שמניותיהם נהנו באחרונה מעליות נאות, נסחרים בדיסקאונט נמוך יותר לעומת הונם העצמי. הפועלים נסחר כיום ב-72% מהונו העצמי, לאומי נסחר ב-60% מהונו העצמי, דיסקונט נסחר ב-58% מהונו העצמי והמזרחי נסחר ב-75% מהונו העצמי.



בנשואה זנקס מעריכים שבנק דיסקונט, אשר מחזיק ב-26.4% ממניות הבינלאומי, יצטרך לבצע הפחתת ערך גדולה בעקבות העסקה. המניות שבידי דיסקונט רשומות לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל, בהתאם לשווי ההון העצמי של הבנק. בנשואה זנקס מעריכים שהבנק יצטרך להפחית את שווי החבילה ל-1.65 מיליארד שקל לבינלאומי, כפי שמשקפת העסקה.



הפחתת ערך מניות הבינלאומי, שעשויה להגיע עד 400 מיליון שקל, עלולה לגרור את דיסקונט להפסד של 350-370 מיליון שקל ב-2003. הפסד כזה יקרב את דיסקונט לסף הלימות ההון המינימלית של 9%, הנדרשת על ידי בנק ישראל.



גודמן מציינת עוד כי משפחת ספרא ,שהביעה בעבר הלא רחוק התעניינות ברכישת דיסקונט ניו יורק, עשויה לחדש את הצעת הרכישה שלה. בעבר עמד בפני המשפחה מכשול - בבנק ישראל מסתייגים ממצב שבו בעלים אחד שולט בשני גופים פיננסיים ישראלים. לפי גודמן, העסקה הנוכחית מאפשרת למשפחת ספרא לחזור לשולחן המו"מ. בהקשר זה ניתן להוסיף שמשפחת ספרא עצמה הסבירה כי ההתנתקות מהבינלאומי נובעת מרצונה לצאת מעסקי הבנקאות המסחרית ולהתרחב לתחומי הבנקאות הפרטית, בעיקר בארה"ב.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully