וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקיות שירותי האי-מייל הגדולות בארה"ב הודיעו על מאבק משותף נגד דואר "זבל"

סוכנויות הידיעות

28.4.2003 / 21:03

אמריקה אונליין, מיקרוסופט ויאהו בודקות אפשרות לקביעת תקנים בענף לבלימת משלוחי אי-מייל בלתי רצויים



שלוש מספקיות שירותי הדואר האלקטרוני הגדולות בארה"ב הודיעו היום על שיתוף פעולה במאבק נגד דואר "זבל".



אמריקה אונליין, חטיבת האינטרנט של אי.או.אל-טיים וורנר , מיקרוסופט , ויאהו מסרו כי בכוונתן לבדוק אפשרות לקביעת תקנים בענף לבלימת משלוחי אי-מיילים המוניים, וכי המאבק המשותף מהווה צעד במה שעשוי להפוך למהלך משותף של הענף כולו. עם זאת, לא הציגו החברות צעדים חקיקתיים או טכנולוגיים מפורטים שבהם הן מתכוונות לנקוט.



שיתוף הפעולה בין שלוש החברות, המספקות ביחד למעלה מ-200 מיליון כתובות דואר אלקטרוני, הוא תוצאה של הנזק העצום שנגרם לתקשורת הדיגיטלית כתוצאה מדואר "זבל". נפח דואר זה זינק במהלך השנתיים האחרונות ומהווה כיום על פי ההערכות כ-40% מתעבורת הדואר האלקטרונית ברשת. הוצאות המגזר העסקי בגין דואר "זבל" מסתכמות בסכום שנתי של 8-10 מיליארד דולר.



החברות מציעות לבדוק אפשרות לסימון דיגיטלי של מכתבים אלקטרונים באופן אשר יקל על זיהוי דואר "זבל", וכן לאיתור רשתות המאפשרות לשלוח דואר מסוג זה באופן שמקשה על איתור זהות השולחים.



במישור האכיפה והחוק, מסרו החברות כי בכוונתן להגביר את שיתוף הנתונים ביניהן בכדי לגבש ראיות שיוכלו לשמש את הרשויות בתביעות שיוגשו נגד שולחי דואר "זבל" המפירים את החוק.



שלוש החברות אמרו כי ישמחו לשתף פעולה עם ארגונים שכבר נאבקים בתופעת דואר "זבל", אלא שרבים מהאחרונים רואים בספקיות שירותי הדואר האלקטרוני חלק מהבעיה, לא רק בשל הקלות היחסית בה מוחדרים אי-מיילים בלתי רצויים למערכות שלהן, אלא מתוך התנגדות גורפת לכל משלוח של מכתבים אלקטרונים מסחריים למשתמשים מבלי שהללו ביקשו זאת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully