וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נחלש מול הין והדולר בעקבות ירידה בביטחון העסקי בגרמניה

רונן סרברניק

28.4.2003 / 22:55

הדולר התחזק מול היורו בעקבות דיווח על עלייה בהוצאה העסקית בארה"ב בחודש מארס; נסגר בשער של 1.0984 דולר ליורו



הין התאושש במקצת ביחס ליורו על רקע ירידה בביטחון העסקי בגרמניה ועל אף התפשטות מחלת ה-SARS באסיה. הין נסגר בשער של 132.28 ין ליורו, לעומת שער של 132.69 ין ליורו ביום שישי. ביחס לדולר נחלש הין במקצת לשער של 120.435 ין לדולר.



הדולר האמריקאי התחזק מול היורו בעקבות דיווח על עלייה בהוצאה העסקית בארה"ב בחודש מארס. הדולר נסגר בשער של 1.0984 דולר ליורו, לעומת שער של 1.1034 דולר ליורו ביום שישי.



ההוצאה האישית בארה"ב עלתה בחודש מארס בשיעור של 0.4%, לאחר שעלתה ב-0.1% בפברואר. מנתונים שפירסמה ממשלת ארה"ב עולה כי במקביל נרשמה צמיחה של 0.4% בהכנסה האישית, לאחר עלייה של 0.2% בחודש פברואר.



מדד הביטחון העסקי בגרמניה (ifo) נפל במפתיע בחודש אפריל לרמת שפל של 16 חודשים. המדד, המתבסס על סקר הנערך בקרב 7,000 חברות, ירד ל-86.6 נקודות בחודש אפריל מ-88.1 נקודות בחודש מארס.



מגפת ה-SARS עושה שמות בכלכלת אסיה. 24 בני אדם מתו אתמול בדרום מזרח אסיה מדלקת הריאות הלא טיפוסית (סארס) הפוקדת את העולם מאז נובמבר, ומקורה בסין. הונג קונג הודיעה כי 12 בני אדם נוספים מתו אתמול מהסארס. בסין מתו אתמול תשעה בני אדם נוספים מהמחלה, והמספר הכולל של המתים מהמגפה במדינה עלה ל-131 בני אדם. הממשלה הסינית הודיעה אף כי מספר החולים במחלה עלה ל-2,914, לאחר ש-161 אזרחים נוספים נדבקו בנגיף. בטייוואן מת אמש הקורבן הראשון מהמחלה. בסינגפור מתו אתמול 2 בני אדם מהמחלה.



בבייג'ינג, בירת סין, הושמו אמש בהסגר כ-8,000 בני אדם בחמישה אזורים שונים של העיר, מחשש שנדבקו בסארס. מקומות ההסגר כוללים שלושה מעונות סטודנטים בקמפוסים, אולם שינה גדול בבית חולים ואתר בנייה. כל האנשים שהושמו בהסגר באו במגע עם אזרחים שכנראה חלו בסארס. סין הורתה אמש לסגור את כל אולמות הבילוי עד שתימצא דרך למנוע את התפשטות המחלה. בין השאר נסגרו אולמות קולנוע ותיאטרון, ברי קריוקי ובתי קפה-אינטרנט.



ביום שבת העריך צוות מומחים בכנס בלונדון כי כ-10% מהלוקים במחלה ימותו ממנה. עם זאת, המדענים גם העריכו שהמחלה אינה מדבקת כפי שסברו בתחילה. בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר אתמול כי ייתכן שיחלפו שלוש שנים לפני שיימצא חיסון למחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully