וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסט הנרי בלודג'ט ישלם 4 מיליון דולר קנס וייאסר עליו לסחור בניירות ערך

יהודה שויצר

28.4.2003 / 10:27

בלודג'ט נאשם כי פירסם המלצות כוזבות כחלק מניסיון לקדם את עסקי מריל לינץ'; המליץ על מניות בפומבי, בעוד שבמסרי אינטרנט לעמיתים העריך אחרת * רשות ני"ע בארה"ב תחייב אנליסטים לחתום על דו"חות המחקר שהם מנפיקים * אי מייל קטלני



הנרי בלודג'ט, בעבר אנליסט אינטרנט בכיר בבנק ההשקעות מריל לינץ', ישלם קנס של 4 מיליון דולר וייאסר עליו לעבוד בתעשיית ניירות הערך לעולם, על כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". מהדיווח עולה כי צעדים אלה יינקטו במסגרת הסדר אליו הגיע בלודג'ט ה-NASD, ההתאחדות הלאומית של סוחרי ניירות ערך המפקחת על המסחר בנאסד"ק. ה-NASD צפויה לספק הודעה רשמית בנושא הערב.



ההסדר הנוכחי הגיע בתום חקירה שהחלה בשבועות האחרונים של 2002. החקירה התמקדה בהמלצות נלהבות שפירסם בלודג'ט למניות אינטרנט מסוימות, בעוד שבאופן פרטי, במסרי אינטרנט לעמיתים במריל לינץ', העריך כי לחברות האלה אין סיכויים רבים לשרוד. כמו כן, חקרה הרשות האם הסקירות שפירסם בלודג'ט הושפעו בידי בנקאי ההשקעות של מריל שרצו לנצלן על מנת לנפח את עסקיהם.



במסגרת הסדר זה ישלם בלודג'ט 4 מיליון דולר כקנס, ייאסר עליו לעבוד בתעשיית ניירות הערך ובתמורה בלודג'ט לא יודה כי השתמש לרעה במעמדו כאנליסט בכיר.



בלודג'ט הינו האנליסט השני בלבד שנגדו ננקטת פעולה משפטית בעקבות הבהלה למניות של סוף שנות ה-90, שהונעה, בין השאר, בידי הסקירות האופטימיות של אנליסטים בוול סטריט. האנליסט הראשון שנגדו ננקטה פעולה משפטית בידי NASD היה ג'ק גרבמן, לשעבר אנליסט הטלקומוניקציה הראשי של סלומון סמית בארני, חברה בת של סיטיגרופ.



כינה מנייה מומלצת "חתיכת זבל"



בחקירה הזו, שאותה הוביל התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט שפיצר, נחשפו באפריל לפני שנה מסרי דואר אלקטרוני שבהם לעגו בלודג'ט ועמיתיו לחברות שעליהם המליצו בפומבי למשקיעים. המסרים גם הדגימו כי בנקאי ההשקעות של מריל מילאו תפקיד מרכזי בכך שחברות מסוימות קיבלו המלצות חמות מהאנליסטים של הבנק. החברות האלה היו לקוחות של מריל, או לקוחות פוטנציאליים שאחריהם חיזרו בנקאי ההשקעות.



לדוגמה, באחד מהמסרים כתב בלודג'ט על חברת האינטרנט אינפוספייס, שאת מניותיה המליץ לציבור לקנות, כי היא "חתיכת זבל". במזכר מ-1999 כתב בלודג'ט כי 85% מזמנו מוקדש לפעילות בנקאות השקעות ורק 15% למחקר. "מדי יום אני מקבל טלפונים מבנקאים שאינני מכיר, המציגים הזדמנויות מעניינות", כתב.



בלודג'ט, אחד מהאנליסטים המפורסמים ביותר בוול סטריט שהשתכר כמה מיליוני דולרים בשנה, התפרסם בדצמבר 1998 בתחזית שלפיה מניות אמזון, שנסחרו אז ב-240 דולר למניה, יעלו ל-400 דולר. כעבור שלושה שבועות הן עלו למחיר עוד יותר גבוה, בין השאר, על רקע התחזית של בלודג'ט. אחר כך ירדו, אך עלו שוב לעבר מחיר היעד של בלודג'ט. כיום הן נסחרות בכ-29 דולר למניה.



חוק ניירות הערך אוסר על אנליסט לפרסם המלצה למניה, חיובית או שלילית, אם דעתו האישית על החברה שונה ממנה. תקנות NASD אוסרות על אנליסט לקבוע המלצה או מחיר יעד למניה שאינה מבוססת על שיקולים רציונליים, או שמתעלמת ממידע שסותר את ההמלצה.



בסוף 2002 הסכימו חברות ההשקעות הגדולות בוול סטריט לשלם כ-1.4 מיליארד דולר, כדי לשים קץ לחקירה בדבר ניגוד עניינים בין אנליסטים לבנקאי השקעות בשנות הגאות בשווקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully