וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק עלה ב-1.9%; טבע הוסיפה כ-3%

גתית פנקס

28.4.2003 / 23:54

העליות בטבע - על רקע הפרסום כי קיבלה אישור FDA לשיווק חומר הגלם ל-Paxil; אודיוקודס עלתה בכ-3% על רקע הדו"חות ותחזית לצמיחה של 20%-25% ברבעון השני

המסחר בוול סטריט הסתיים בעלייה של 2% בדאו ג'ונס ובעלייה של 1.9% בנאסד"ק. טבע עלתה ב-3% ואודיוקודס הוסיפה 3% אף היא.

סקירת מסחר אחרונה (22:00)

דו"חות חיוביים של שתי חברות אמריקאיות הנכללות במדד הדאו ג'ונס - פרוקטר אנד גמבל ומקדונלד'ס - מובילים למגמה חיובית היום במסחר בוול סטריט. המשקיעים הסיטו לאחרונה את מרכז תשומת הלב מהמלחמה בעיראק, וכעת הם מחפשים סימנים להתאוששות בכלכלה בכלל ובתוצאות החברות בפרט. על רקע זה, מדד הנאסד"ק ומדד הדאו ג'ונס רושמים עלייה של כ-2%.

מקדונלד'ס עקפה את תחזיות הרווח בסנט בודד למניה ויצרנית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל דיווחה על רווח שתאם את תחזיות האנליסטים. בנוסף, הודיעה כי העלתה את ההצעה לרכישת חברת Wella הגרמנית שהיא מחזיקה 80% ממניותיה כיום.

תחום השבבים נהנה אף הוא היום ממומנטום חיובי, על רקע פרסום תוצאות מחקר שנערך על ידי ארגון המוליכים למחצה (SIA) המצביע על עלייה בפעילות בתחום בהשוואה לרבעון שעבר. המכירות בתחום המוליכים למחצה רשמו עלייה של 13% מהרבעון הרביעי אך ירידה של 3.2% מהרבעון המקביל, אז הסתכמו ב-36.4 מיליארד דולר. בחודש מארס לבדו מכירות השבבים הסתכמו ב-12.1 מיליארד דולר, עלייה של 2.6% מחודש פברואר. כעת, הציפיות הן לצמיחה דו ספרתית במכירות השבבים ב-2003, שתקבל תדלוק בדמות רכישת מחשבים אישיים והתחזקות צפויה בשוק הסלולר.

בזירה המקרו כלכלית פורסמו היום דו"ח הצריכה ודו"ח ההכנסה הפרטית לחודש מארס - שני נתונים שרשמו עלייה על אף המלחמה בעיראק. דו"ח הצריכה, למעשה, רשם עלייה לראשונה מזה 3 חודשים. במהלך השבוע יפורסמו נתונים נוספים, כמו מדד בטחון הצרכנים לחודש אפריל ומדד מנהלי הרכש שאמורים לספק אינדיקציה טובה יותר לגבי השפעת המלחמה על הנתונים הכלכליים בארה"ב.

לא פחות מ-20 חברות ישראליות שנסחרות מעבר לים יפרסמו השבוע את תוצאותיהן הכספיות וביניהן טבע, פריסייס, פרתוסיבה, NDS, גיוון אימג'ינג ולומניס. מניית חברת אודיוקודס שפירסמה היום תוצאותיה לסיכום הרבעון הראשון רושמת בשעה זו עלייה של 3% למחיר של 3.4 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-130 מיליון דולר - גבוה מקופת המזומנים שלה המכילה 108.3 מיליון דולר. בכך, משלימה החברה מהלך זינוק של כ-30% מתחילת השנה.

התוצאות שפירסמה אודיוקודס עמדו בתחזיות וסימלו את הרבעון השישי ברציפות בו החברה רושמת צמיחה בשורה העליונה וצמצום של הפסדיה בשורה התחתונה. במבט להמשך החברה מצפה לרשום ברבעון השני הכנסות של 10-10.5 מיליון דולר - צמיחה של 19%-25% מהרבעון הראשון - ועל הפסד של 7 סנט למניה או 2.5 מיליון דולר. בחברה חוזרים על התחזית לרווחיות ברבעון השלישי, ואולם תוך נטרול ההוצאות החד פעמיות בגין העסקה עם נורטל ואפקטים של נגיף ה-SARS.

עוד בצד העולות היום מניית ענקית התרופות הגנריות הישראלית, טבע . מניית טבע מטפסת כעת ב-3.2% למחיר של 47.5 דולר. העליות היום הן על רקע הפרסום כי החברה קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק חומר הגלם (DMF) לתרופת ה-Paxil לטיפול בדיכאון של גלקסו סמית קליין, שלה היקף מכירות שנתי של 3.1 מיליארד דולר. להערכת האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' האישור החדש עשוי להגדיל את הכנסות חטיבת ה-API (האחראית על ייצור חומרי גלם) של טבע בכמה עשרות מיליוני דולרים בשנה.

גם מניית רדוויז'ן נהנית היום ממומנטום חיובי ומטפסת בכ-4% למחיר של 6 דולרים במחזור ער יחסית. החברה הודיעה היום על כך ששיתוף פעולה עם מיקרוסופט הביא לכך שניתן לעשות שימוש בפלטפורמת התקשורת של רדוויז'ן, ה-viaIP 400 להעברת וידיאו וקול, גם בשולחן העבודה של המשתמשים. הפתרון הוצג בתערוכה בלאס וגאס בה לוקחת חלק החברה בימים אלה.

עוד בולטות בשעה זו: מניית פארמוס שמזנקת בכ-14% למחיר של דולר במחזור מסחר גבוה מהממוצע היומי ומניית ורינט שעולה ב-6.5% למחיר של 20.9 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully