וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות חדות בעקבות סימנים לבלימת ה-SARS ורגיעה בצפון קוריאה; סיאול זינקה ב-5%

דפנה מאור

29.4.2003 / 9:33

הונג קונג עלתה ב-3.2% במחצית הראשונה של המסחר; בורסות סין רשמו ירידות בשל המשך התפשטות המגפה בתחומה



הערכות כי שיאה של מגפת ה-SARS כבר עבר הובילו לעליות שערים חדות בהונג קונג ובמרבית שוקי אסיה. שוקי ההון בסין, בה ממשיכה המגפה להתפשט, רשמו ירידות. התפוגגות של המתיחות בצפון קוריאה, לאחר שארה"ב אמרה כי צפון קוריאה הציעה להפסיק את תוכנית הנשק הגרעיני שלה, הובילה לזינוק של 5% במדד קוספי בסיאול. בורסת הונג קונג עלתה ב-3.2% במחצית הראשונה של המסחר. בטוקיו לא התקיים מסחר לרגל חג.



ארגון הבריאות העולמי הסיר את וייטנאם מרשימת אזורי הסיכון הנגועים ב-SARS. מספר המקרים החדשים שדווחו אתמול נפל ל-14, הנמוך ביותר החודש. מספר האנשים שאושפזו בסינגפור אתמול נפל לשפל של שלושה שבועות.



בורסת הונג קונג זינקה ב-3.2% - העלייה החדה ביותר מזה שישה חודשים - במהלך מסחר הבוקר. המשקיעים שאבו עידוד מההאטה בקצב מקרי ה-SARS שדווחו אתמול. חברת התעופה קתאי פסיפיק, מהנפגעות הקשות ממחלת ה-SARS, זינקה ב-7.5%; עליות נרשמו בחברות תיירות ומלונות. חברות הסלולר צ'יינה מובייל וצ'יינה יוניקום זינקו ביותר מ-4%.



בורסת סינגפור זינקה ב-3%, לאחר שסינגפור איירליינס, חברת התעופה הלאומית, עלתה ב-4.5%.



בורסת סיאול הסתייעה בסימנים לדעיכת המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה, השכנה המאיימת מצפון. ארה"ב הודיעה כי צפון קוריאה אמרה כי תסכים לפרוק את נשקה הגרעיני.



בסין המשיכה המגפה להתפשט, ובורסת שנחאי יורדת ב-1.3%. שלטונות סין שוקלים לסגור את המסחר החל ב-1 במאי למשך שבועיים-שלושה כדי לבלום את התפשטות המגפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully