וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנושים הלא מובטחים של יסקל יקבלו 23% מהחוב

אסף ברגרפרוינד

29.4.2003 / 9:38

מדובר בסכום המגיע לכ-4-3.5 מיליון שקל; שאר הנושים - ובהם בנק לאומי, חברת פויכטונגר השקעות ויצחק תשובה, יקבלו את חלקם לאחר מכירת אחזקות יסקל בפורמולה



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול את הסדר הנושים בחברת יסקל אחזקות. על פי ההסדר, יקבלו הנושים הבלתי מובטחים של יסקל אחזקות 23% מסך חובות החברה, סכום המגיע לכ-4-3.5 מיליון שקל. שאר הנושים, ובהם בנק לאומי, חברת פויכטונגר השקעות ויצחק תשובה, יקבלו את חלקם לאחר מכירת אחזקות יסקל בחברת פורמולה, שהן 8.9%. אחזקות יסקל בפורמולה יימכרו ב-18 החודשים הקרובים, כשהמכירה תתבצע על ידי הנאמנים של החברה בתקופה של הקפאת ההליכים.



יסקל אחזקות היא אחת החברות בקבוצת פלד-גבעוני, שנכנסה להליך של הקפאת הליכים באוגוסט 2002 בעקבות התמוטטות הקבוצה. מניות החברה המשיכו להיסחר בבורסה בתל אביב בתקופה של הקפאת ההליכים. לחברה יש אחזקות בכמה פרויקטים של בנייה, והאחזקה העיקרית שלה היא במניות פורמולה.



המימון להסדר הנושים יהיה על ידי מכירת נכסי החברה. בנוגע למניות פורמולה, נכתב על ידי הנאמנים של החברה, עורכי הדין עדי בראונשטיין ושלמה נס, כי הם קיבלו שתי הצעות מקבוצות משקיעים לרכישת מניות פורמולה, אך המחיר שהוצע לרכישה היה לפי בסיס של 10% מעל מחיר השוק הממוצע של מניות פורמולה. הנאמנים ציינו בהסדר הנושים כי מחיר השוק של מניות פורמולה ירד באופן משמעותי בשנה האחרונה, ושכדי לאפשר מכירה אופטימלית של מניות פורמולה יימכרו מניות פורמולה על ידי הנאמנים בעתיד, כשהנושים יזכו לקבל את התמורה רק לאחר מכירת המניות.



על פי הסדר הנושים, בתמורה ממכירת מניות פורמולה יתחלקו בנק לאומי, שהוא נושה מובטח בסך 19 מיליון שקל, שכן הוא נתן לחברה את ההלוואה לרכישת מניות פורמולה; חברת אתרי השרון שבבעלות יצחק תשובה, שהחוב של החברה אליה אינו מובטח כולו ומסתכם ב-17 מיליון שקל; וחברת פויכטונגר השקעות, שהחוב אליה הוא 114 מיליון שקל.



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך אישרה אתמול את הסדר הנושים, לאחר שכל אסיפות הנושים אישרו אותו, וכך גם בעלי המניות של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully