וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת הרווח של רדקום היתה מוצדקת

גתית פנקס

29.4.2003 / 10:03

החברה "קיוותה" להפסד של 2.6-2.8 מיליון דולר, ואולם בפועל הפסידה 3.2 מיליון דולר ברבעון הראשון; ההכנסות צנחו ב-55% מהרבעון הקודם ל-1.6 מיליון דולר

שלושה ימים לאחר סיום הרבעון הראשון של 2003, נאלצה חברת רדקום הקטנה מקבוצת רד לפרסם אזהרת רווח בעקבות מכירות נמוכות מהצפוי למוצרי ה-ATM והפריים-ריליי המסורתיים שלה. היום מסתבר כי החברה עמדה ברף התחתון של טווח ההכנסות אותו סיפקה בתחילת אפריל, ואולם את תחזיות ההפסד פיספסה - והציגה מספרים גבוהים מהצפוי.

הכנסות החברה, המתכננת ומוכרת כלי בדיקה לרשתות בעלי יכולות בדיקת איכות (QoS) לשירותי קול, הסתכמו ברבעון הראשון של 2003 ב-1.6 מיליון דולר - בהתאם לטווח שסיפקה החברה באזהרה ל-1.6-1.7 מיליון דולר. אלו הן הכנסות שפל עבור רדקום, שברבעון האחרון של 2002 הציגה הכנסות של 3.6 מיליון דולר (נפילה של 55.5%) וברבעון המקביל דיווחה על הכנסות של 4.4 מיליון דולר.

ארנון תוסיה כהן, נשיא ומנכ"ל החברה, אמר באחרונה כי הדגש של החברה היום הוא על מוצרים לתחום של ביצועי סלולר ו-VoIP, ובמסגרת זו החברה אף הכריזה לאחרונה על פתרון חדש. במקביל, הפתרונות המסורתיים שלה נחלשו - ואין לתוסיה כהן הערכה כי הצמיחה שם תתחדש. "התוצאות הנמוכות הן לאור הפער שנוצר בין היחלשות המוצרים המסורתיים ועליית המוצרים החדשים", אומר היום המנכ"ל בהודעת החברה - ומוסיף כי רדקום הורידה את מחירי חלק ממוצריה ורכיביהם לאור החולשה.

הוא הוסיף כי החברה השיקה את ה-Cellular Performer, שמאפשר לענות על צורכי חברות הסלולר לקבל תמונת מצב על הרשת שלהן - הן ברמה מיקרוסקופית והן כתמונה כוללת. המוצר נמצא כעת בפיילוט אצל 10-15 חברות, וברדקום מאמינים שהחל מהרבעון השני יפיקו ממנו הכנסות משמעותיות יותר.

הוצאותיה התפעוליות של רדקום היו 4.2 מיליון דולר ברבעון, והפסדיה התפעוליים הסתכמו ב-3.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה הזהירה בתחילת אפריל כי תציג הפסד של 25-27 סנט למניה (2.8-2.6 מיליון דולר), ואולם בפועל ההפסד ברבעון הראשון היה גבוה יותר - 3.2 מיליון דולר או 30 סנט למניה. ההפסדים משקפים אף מחיקת מלאי בגובה של 960 אלף דולר שנרשמה בעלות המכירות. לחברה היום 140 עובדים בעולם (110 בישראל), וזאת לעומת 240 בשיא.



בכל הנוגע למאזן החברה, הרי שהיא נותרה עם 8.4 מיליון דולר בקופה - בדומה לשווי השוק שלה שהוא 7.7 מיליון דולר. מאז אזהרת הרווח בתחילת החודש איבדה החברה 18% מערכה. זהר ויהודה זיסאפל מחזיקים כל אחד בכ-2 מיליון מניות של החברה - 11.2% ו-10.9%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully