וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרתוסיבה: ההפסד הצטמצם ל-1.3 מיליון דולר ברבעון הראשון

גתית פנקס

29.4.2003 / 11:00

לעומת 24.4 מיליון דולר ברבעון שעבר; ההכנסות היו 8.8 מיליון דולר - עלייה של 56% מהרבעון הקודם; אלי איילון היו"ר מקווה להציג צמיחה רווחית בהמשך

חברת פרתוסיבה, תולדת מיזוג בין חטיבת הקניין הרוחני והרשיונות של די.אס.פי.ג'י הישראלית (Ceva) עם פרתוס האירית, פירסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2003 - מהן עולה כי היא הולכת בדרכה של ה"אמא" הרוחנית של DSPG, וממשיכה להשתפר. יחד עם זאת, החברה עדיין רושמת הפסדים בהכללת ההוצאות וההפרשות החד פעמיות.

פרתוסיבה דיווחה הלילה על הכנסות של 8.8 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של לא פחות מ-56% מהרבעון הרביעי של 2002 שכלל 3 חודשים של סיבה וחודשיים של פרתוס, ולפניו פירסמה החברה אזהרת רווח. הכנסות פרתוסיבה מרישוי ומתמלוגים ברבעון הראשון היו כ-7 מיליון דולר, וההכנסות האחרות הסתכמו בכ-1.8 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי של החברה היה 81% ברבעון - שיפור משיעור של 78% ברבעון הרביעי של 2003. הוצאותיה התפעוליות של פרתוסיבה היו 8.6 מיליון דולר ברבעון (4 מיליון דולר מקורם במחקר ובפיתוח), כולל הפרשה של 284 אלף דולר להפחתת ערך נכסים בלתי מוחשיים - בהשוואה להוצאות של 28.5 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2002, שכללו הפרשות אדירות לרה ארגון.

הפסדיה התפעוליים של פרתוסיבה הסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003, ובאמצעות הכנסות המימון היא הציגה הפסד נקי של 1.3 מיליון דולר שהם 7 סנטים למניה. בנטרול ההוצאות החד פעמיות ועל בסיס פרופורמה, פרתוסיבה הציגה דווקא רווח נקי של 346 אלף דולר או 2 סנטים למניה. ברבעון שעבר ההפסד הנקי היה של 24.4 מיליון דולר, כולל הוצאות חד פעמיות.

אלי איילון - יו"ר, נשיא ומנכ"ל DSPG ויו"ר פרתוסיבה, אמר בהודעת החברה כי הוא מעודד מביצועיה של פרתוסיבה ברבעון הראשון ומהיוזמה החדשה עליה הודיעה לחזק את פעילותה בארה"ב, כך שהוא מקווה כי היא בדרך לעמוד במטרותיה - להוביל בשוק ולהציג צמיחה רווחית.

במהלך הרבעון, חתמה פרתוסיבה על 6 עסקות רישוי ל-DSP Cores, ופלטפורמות של GPS ו-וויירלס LAN, חלקן באסיה וחלקן בארה"ב. "למרות תפאורת הרקע שכוללת תעשיית מוליכים למחצה חלשה, אני מרוצה מכך שהצגנו רווחיות על בסיס פרופורמה, מהחוזק בהכנסות מרישוי ומבקרת ההוצאות שנובעת מתוכנית הארגון מחדש שהחלה בנובמבר 2002" - אמר בריאן לונג, סגן יו"ר פרתוסיבה ומנכ"לה הזמני.

שווי השוק של פרתוסיבה בבורסת הנאסד"ק הוא 60.5 מיליון דולר, עתודות המזומן שלה מסתכמות ב-68.5 מיליון דולר לעומת 73.8 מיליון דולר בסיום 2002 (ירידה של 5.3 מיליון דולר) והונה העצמי ב-108.8 מיליון דולר. לאחרונה הודיעה פרתוסיבה כי המנכ"ל ודירקטור בחברה, קווין פילדינג, וסמנכ"לית הכספים, איליין קאולן, התפטרו מתפקידיהם. עד כה החברה טרם הודיעה על מחליפים, ובינתיים ממלאים את תפקיד המנכ"ל איילון ולונג במשותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully