וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמות בסטראט אפ הרפואי קולבר נמשכות: חברת שירותי ניהול תובעת מהמייסדים להקצות לה 5.7% מהחברה

אמיר הלמר

29.4.2003 / 11:21

לפני שנה תבע פרופ' חיים טל ממייסדי קולבר - פרופ' סנדו פיטרו וד"ר מתתיהו נוף - להקצות לו 13.7% מהחברה בטענה שהיה שותף לפיתוח מוצריה



המלחמות בתוך הסטארט אפ הרפואי קולבר מחקר ופיתוח נמשכות. לפני ימים אחדים הגישה חברת אינטגרל אסטרטגיות שיווק תחרותי ומנהלה יוסף בר-אל תביעה כנגד קולבר וכנגד מייסדיו - פרופ' סנדו פיטרו, ראש המחלקה לביולוגיה אוראלית באוניברסיטת תל אביב, וד"ר מתיתיהו נוף - להקצות לו כ-5.7% מהחברה וכן לשלם לו כ-150 אלף דולר תמורת שירותי ניהול שנתן לחברה בין השנים 1994-1997.



בר-אל טוען, בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אורי קלכמן ממשרד גרוס קלינהנדלר חודק הלוי גרינברג ושות', כי בינו לבין החברה ומיסדיה נחתם חודשים ספורים לאחר היווסדה הסכם למתן שירותי ניהול. לפי ההסכם, התחייבה החברה לשלם לו סך של 1,750 דולר לחודש וכן 10% מהכספים שהחברה תצליח לגייס ממקורות חיצוניים, ובנוסף תקצה לו החברה 5.75% מהון המניות שלה.



התובע טוען כי בשנת 1996 הוקצו לו בהחלטת דירקטוריון החברה 576 מניות שהיוו 5.76% מהון החברה. התובע מוסיף כי הנתבעים הציגו בפניו מצג כאילו ההקצאה בוצעה ואף דווחה לרשם החברות, והוא מחזיק במניות החברה שהוקצו לו.



התובע מוסיף כי בהמשך אותה שנה דיווחו לו הנתבעים על בעיות ותקלות קשות בניסויים הקליניים ובפיתוח המוצר העיקרי עליו התבססה קולבר, וביקשו להפסיק את עבודתו. עוד טוען התובע כי הסכים לבקשת הנתבעים לדחות תשלומים המגיעים לו עד למועד בו תוכל קולבר לעמוד בהם.



בר-אל טוען כי בסוף שנת 1999 הוא נתקל במקרה בידיעה עיתונאית ממנה למד כי קולבר גייסה כסף ממשקיע חיצוני, ולפיכך פנה לחברה לקבל את המגיע לו, אך נענה כי החברה אינה מכירה בקיומו של הסכם מחייב עימו.



בר-אל מוסיף וטוען כי ימים ספורים לאחר מכן התייצב בביתו אחד הנתבעים והכחיש את דבר קיומם של משקיעים כלשהם בחברה, וטען כי הפרסום בעיתון נועד למשוך משקיעים להשקיע בחברה וכי מצב החברה למעשה בכי רע.



התובע מציין כי לאחרונה התברר לו כי קולבר אכן גייסה כספים ממשקיעים מבין קרנות הון הסיכון, וכי המוצר הראשון מתוצרתה כבר נמכר בארץ ובעולם. למרות זאת, טוען התובע, לא שולמו לו הכספים אותם חייבת לו החברה ואף התברר לו שלא הוקצו לו המניות שהובטחו לו.



התובע, כאמור, מבקש מביהמ"ש לחייב את החברה לשלם לו את הסכומים עבור שירותי הניהול שניתנו על ידו לחברה, וכן להורות לחברה לתקן את מרשם המניות שלה כך שיירשמו על שמו מניות השוות כיום ל-5.75% ממניות החברה בטרם בוצעו בה גיוסי הון. הנתבעים טרם הגישו כתב הגנה.



תביעתו של בר-אל אינה התביעה הראשונה הנוגעת להקצאת מניות בקולבר. לפני כשנה הגיש פרופ' חיים טל, ראש המחלקה למחלות חניכיים וראש הקתדרה להשתלות ברפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, תביעה נגד החברה ונגד פרופ' פיטרו וד"ר נוף.

בתביעה טען טל כי הוא פיתח יחד עם הנתבעים במשך כ-9 שנים את מטריצת הקולגן אשר בה עושה שימוש חברת קולבר שבבעלותם, לצורך ייצור מוצרי רפואה שונים.

עוד טען התובע כי הנתבעים הטעו אותו והסתירו ממנו מידע הנוגע ליישומים אלה ולהקמת החברה ונישלו אותו מזכויותיו ומחלקו הראוי בהמצאת מטריצת הקולגן. טל ביקש מביהמ"ש שיורה לחברה ולנתבעים להנפיק לו מניות בחברה כך שיחזיק לאחר מכן בחלק זהה לחלקם של הנתבעים בחברה (13.37%).



טל טען בתביעה כי קולבר גייסה במהלך השנים הון רב ממשקיעי הון סיכון, ושוויה לאחר הגיוס האחרון נאמד בכ-40 מיליון דולר. בין המשקיעים של החברה מצויות הקרנות ביומדיקל אינווסטמנטס, ג'נסיס פרטנרס, פולריס ואוורגרין. טל טען עוד כי לאחרונה החלה החברה לייצר ולשווק מוצר מסחרי ראשון מתוצרתה. הנתבעים יש לציין הכחישו את כל טענותיו של טל בכתב הגנתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully