וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ברק עם חברות אחרות אינו תלוי בעסקת איגרות החוב מול פישמן

ערן גבאי

29.4.2003 / 12:57

כך טוען בכיר בשוק, "נדונות גם דרכים נוספות"; נטוויז'ן טרם קיבלה הערכת השווי שהזמינה; ברק רכשה עד היום חזרה כשליש מהאג"ח שלה, עליו תחל לשלם ריבית בחודש הבא



"מיזוג של ברק עם חברות אחרות אינו תלוי בהכרח בעסקת איגרות החוב מול פישמן. יש דרכים נוספות והן נדונות", כך טוען גורם בכיר בשוק.



אותו גורם מציין כי ההחלטה על מסגרת אשראי של 18 מיליון דולר לרכישה חוזרת של אג"ח ברק על ידי חברת השיחות הבינלאומיות, ככל הנראה מאליעזר פישמן המחזיק בחלקן, מתעכבת בשל קשיים בשיחות בין בעלי המניות. המקור אינו שולל את הסיכוי להגיע להסכמה שתאפשר לבצע את עסקת איגרות החוב.



כמו כן, נודע כי נטוויז'ן, שהזמינה עבודת הערכת שווי במקביל להערכת השווי שהוזמנה על ידי ברק, טרם קיבלה את ההערכה לידיה.



בעקבות הערכת השווי שקיבלה ברק, ביצעה חברת הכבלים מתב , המחזיקה בכ-10% ממניות ברק, הפרשה בדו"חותיה השנתיים שכללה גם רווחי הון מרכישה חוזרת צפויה של איגרות החוב של ברק ב-18 מיליון דולר. מתב ביצעה הפרשה של 15 מיליון שקל כהוצאה אחרת, כשעל פי הערכות כ-10-12 מיליון שקל מהם היו בגין ההחזקה בברק.



ברק הודיעה בתחילת מארס שהיא נמצאת בתהליך לגיוס מסגרת אשראי חדשה מהבנקים הפועלים ודיסקונט של כ-18 מיליון דולר לרכישה חוזרת של האג"ח שלה. ההערכות היו כי המוכר יהיה אליעזר פישמן, המחזיק בכשליש מאיגרות החוב של החברה ונדרש למכור כ-20% מאיגרות החוב שבידיו עד נובמבר השנה.



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, חייב את פישמן למכור את יתרת האג"ח שבידיו עד נובמבר 2004, כחלק מאישור רכישת השליטה של פישמן בקווי זהב.



פישמן מחזיק בכ-74% מחברת קווי זהב, המתחרה של ברק, וזו שניהלה שיחות למיזוג עם ברק עד לפני מספר חודשים. ההערכה בשוק היא כי רכישה חוזרת של ברק של איגרות החוב מפישמן תסלול את הדרך למיזוגה עם נטוויז'ן ו/או עם קווי זהב.



ברק רכשה עד היום חזרה כשליש מהאג"ח שלה, ומזה קרוב לשנה היא מצהירה שבכוונתה להמשיך ולרכוש את האג"ח בהתאם ליכולותיה הפיננסיות והתזרימיות. ברק הנפיקה את האג"ח ב-1997 והוא נושא ריבית של 12.5% לשנה.



לא נרשמה פעילות חריגה במסחר באיגרות החוב של ברק באחרונה, למרות שתשלום הריבית הראשון של ברק בגין האג"ח צפוי בחודש הבא ולמרות שבידיעה שפורסמה ב"הארץ" לפני ימים אחדים דווח כי הועלתה מחשבה לבקש דחייה בתשלום הריבית - שהוסרה מעל הפרק.



ברק היתה חברת השיחות הבינלאומיות היחידה שרשמה ב-2002 צמיחה בשורה העליונה. ברק רשמה גידול של 3% בהכנסות השנתיות ל-708 מיליון שקל. הרווח התפעולי השנתי של ברק גדל ב-94% והסתכם ב-131.7 מיליון שקל, והחברה עברה לרווח נקי של 63.8 מיליון שקל.



השחקנים השונים בשוק השיחות הבינלאומיות מלוות מקרוב את ההסדר המתגבש למיזוג חברות הכבלים, שכן ההערכות הן כי חלק מהשחקניות בשוק יבקשו להתמזג, בשלב שני, עם קבוצת הכבלים.



במסגרת הסדר הכבלים צפויות להימכר גם החזקות תבל בנטוויז'ן (45.7%) למרבה במחיר ודווח כי אינטרנט זהב וברק מקיימות מגעים עם נאמן תבל, צבי יוכמן, בניסיון לרכוש את חלקה של תבל בנטוויז'ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully