וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שלום שמחון הגיש קובלנה פלילית ותביעה לפיצויים נגד "מעריב" על סך חצי מיליון שקל

רוני קורן-דינר

29.4.2003 / 13:04

טוען כי כתבה שפורסמה אודותיו במוסף "סופשבוע", על כך שלכאורה הבטיח לחקלאים הרחבת מכסות ביצים בתמורה לתמיכה בו בפריימריס, היתה שקרית



ח"כ שלום שמחון (עבודה), יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, הגיש לבית משפט השלום בת"א קובלנה פלילית נגד עיתון "מעריב" - וכן נגד העורך הראשי אמנון דנקנר, עורך מוסף "סופשבוע" - אבי זילברברג, והכתב קלמן ליבסקינד. זאת, בגין כתבה שפורסמה אודותיו במוסף ב-21 בפברואר השנה ואשר כללה, לטענתו, פרסום לשון הרע עליו ושלוש עבירות של פגיעה בפרטיות. במקביל הגיש שמחון תביעה כספית נפרדת, ובה הוא מבקש מהנתבעים לפצותו בסכום של חצי מיליון שקל.



בכתבה ב"מעריב" הצטייר ח"כ שמחון כמי שלכאורה חילק והרחיב מכסות ביצים לחקלאים במושבים, תמורת תמיכה בו בפריימריס של מפלגת העבודה. באמצעות עוה"ד דוד ליבאי ואיתן מעוז, טוען שמחון כי לא היו דברים מעולם - לטענתו לא היה לו קשר לחלוקת מכסות הביצים, לזהות היישובים הזכאים למכסות - או לקריטריונים לחלוקתם.



שמחון טוען עוד שההחלטות על מכסות הביצים התקבלו בממשלה בשנים 1996, 1999 ו-2000, בממשלות בהן לא היה חבר - וכן שכללי הזכאות למכסות נקבעו על ידי ועדה מקצועית של משרד החקלאות ואושרו על ידי הממשלה בראשות אהוד ברק, בה שמחון לא היה חבר.



ח"כ שמחון טוען עוד כי בתמונות שפורסמו בכתבה בוצעה עריכת מחשב (פוטומונטאז') שנועדה לבזות אותו - וכן כי לא התאפשר לו להגיב על הדברים למרות ששלח לעיתון את תגובתו מבעוד מועד. לאחר שבוע פורסמו חלקים מתגובתו במסגרת מדור "מכתבים" של מוסף סופשבוע, ושמחון קובל על כך שעורכי העיתון לא חשפו בפני הקוראים שמדובר בתגובה שנשלחה להם לפני פרסום הכתבה - והקורא יכול היה לקבל רושם מוטעה כאילו שמחון הגיב לאחר שקרא את הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully