וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיום מו"מ לא פשוט: ST הצרפתית צפויה להשלים רכישת טיוגה עד סוף השבוע; ההשקעה עד כה בטיוגה - 35 מ' ד'

גתית פנקס

29.4.2003 / 13:42

ST תעביר לטיוגה 12 מ' ד' להשלמת העסקה והחברה הישראלית תיוותר כשלד בורסאי עם 10-12 מ' ד' בקופה לאחר החזר ההלוואה לאורכית ותשלום הוצאות - כפול משווי השוק שלה



עד סוף השבוע הקרוב תשלים קבוצת STMicroelectronics הצרפתית את רכישת כל נכסיה של חברת השבבים הישראלית טיוגה , ותעביר לה כ-12 מיליון דולר במסגרת אבני הדרך החוזיות בין החברות. בסיום הרכישה תיוותר טיוגה ללא כל פעילות, ללא התחייבויות או עובדים ועם 10-12 מיליון דולר בקופה - כפול משווי השוק הנוכחי שלה. כוונת הנהלת טיוגה היא לחלק את הכספים שיוותרו בסיום התהליך כדיווידנד לבעלי מניותיה, והיא מקווה להכריע בעניין עד סוף השנה לאחר שתבדוק את האופציות העומדות לרשותה מבחינה מיסויית.



עד כה, השקיעה ST בטיוגה כ-35 מיליון דולר לפי החלוקה הבאה: 10 מיליון דולר תמורת בעלות משותפת על הקניין הרוחני בתחום ה-xDSL של טיוגה; 10 מיליון דולר נוספים עבור מימון המשך המו"פ לפי מפתח של 2 מיליון דולר לרבעון (סכום שאמור היה להסתכם ב-8 מיליון דולר ל-4 רבעונים אך נמשך על פני 5 רבעונים בסופו של דבר); 12 מיליון דולר שיועברו כעת לטיוגה; וסכום נוסף שמקורו בהתחייבויותיה של טיוגה אותן לוקחת על עצמה ST.



טיוגה טרם פירסמה תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של השנה, ולאחר סגירת העסקה היא תספק את המספרים מסוף דצמבר 2002 ועד תחילת מאי 2003, כדי לחסוך בעלויות ביקורת לדו"חות רבעוניים. נכון לסיום מארס היו בקופת טיוגה 4.3 מיליון דולר במזומן ו-1.7 מיליון דולר נוספים ביתרת הלקוחות שנבעו מ-ST. בינתיים, החברה הצרפתית העבירה לה סכום זה כך שיש בקופתה 6 מיליון דולר.



ל-6 מיליון דולר אלה יתווספו 12 מיליון דולר כתוצאה מהתשלום של ST. כ-5.2 מיליון דולר יועברו לאורכית כהחזר הלוואה, כך שמדובר על כ-13 מיליון דולר שיוותרו בקופתה. ואולם, הוצאותיה התפעוליות של טיוגה מסתכמות בכ-600 אלף דולר ברבעון, וכך בסיום התהליך יהיו לה 10-12 מיליון דולר.



אחוז ניכר מ-55 עובדיה של טיוגה יועברו ל-ST פרט לעובדי המנהלה שיקוצצו, וכולם כבר קיבלו מכתבים המסבירים להם את פרטי העסקה. פעילות טיוגה משולבת עם חטיבה שנרכשה על ידי ST מאלקטל הצרפתית, ויחד הן מהוות את מרכז הפיתוח של ST לתחום ה-DSL כאשר טיוגה מפתחת מוצרים לצד המרכזיה ואלקטל לצד המנוי.



אופציית ה-Call של ST לרכישת כל מניות ונכסי טיוגה מומשה ב-15 בינואר ותוקפה היה במקור של 3 חודשים. ואולם, החברות נכנסו למו"מ בנוגע למחיר ונקודה נוספת שהתגלעה היא סירובה של ST הצרפתית לרכוש חברה ישראלית בבעלות מלאה. לאחר מימוש האופציה ST החלה בבדיקת נאותות, ובטיוגה מקווים כי עד יום שישי לכל המאוחר העסקה תיסגר סופית.



בדו"חות הכספיים של אורכית בעת תחילת ההתקשרות עם ST היתה רשומה הלוואה בגובה של 13 מיליון דולר, ומתוכה היא תקבל בסיום התהליך 7 מיליון דולר כאשר עד כה שולמו לה כ-2 מיליון דולר. לכלל תעשיות היו נכון לפברואר האחרון 4.7% ממניות טיוגה ואיציק תמיר ואריק פנת, בעלי השליטה באורכית, מחזיקים ב-25% ממניות טיוגה.



את הרבעון הרביעי של 2002 סיימה טיוגה עם הכנסות של 4.3 מיליון דולר - רובן ככולן נבעו משירותי המו"פ והשיווק ל-ST כולל דמי רישוי - ועם רווח נקי של 3.3 מיליון דולר או 12 סנט למניה. אמש המניה עלתה ב-4.8% במחזור מסחר הגבוה פי 8 מהממוצע במניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully