וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבוע כחול תובעת מתאגיד המיחזור 8 מיליון שקל

אמיר הלמר

29.4.2003 / 13:51

טוענת כי התאגיד הפר את ההסכמים בדבר הצבת מכונות איסוף בסניפי הרשת ואינו מחזיר הוצאות בגין מיון בקבוקים



רשת השיווק רבוע כחול, החברה בתאגיד איסוף מיכלי משקה שהוקם בהתאם לחוק הפיקדון, הגישה כנגד התאגיד תביעה בהיקף של 8 מיליון שקל, בטענה להפרת הסכם לפיו יציב התאגיד בכל סניפי הרשת מכונות איסוף בקבוקים ויממן את הפעלתן.



בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד רן וטל רוטמן נטען כי בחוק הפיקדון נקבעו הוראות המאפשרות הקמת תאגיד מיחזור, אשר ייטול על עצמו ביצוע חלק ניכר מהמשימות הכרוכות בהפעלת חוק הפיקדון ובהם איסוף המיכלים הריקים ושינועם.



בעקבות זאת, כך נטען, הקימה קבוצת יצרנים, יבואנים ורשתות שיווק - ביניהם רבוע כחול - באוקטובר 2001 את תאגיד האיסוף, כשהכנסותיו נובעות משני מקורות עיקריים: הפרשי הפיקדון (כלי משקה שלא הוחזרו ע"י הציבור אך שולם עליהם הפיקדון) והכנסות ממכירת המיכלים הממוחזרים.



רבוע טוענת בתביעה כי תאגיד האיסוף ניצל לרעה את מעמדו המונופוליסטי והפר את התחייבויותיו על פי החוזה עימה ובין השאר את התחייבותו להציב מכונות אוטומטיות לאיסוף מיכלים בסניפי רבוע כחול. עד היום, נטען בתביעה, כשנתיים וחצי לאחר הקמת התאגיד, הוצבו 32 מכונות בלבד בכ-170 סניפים. עוד נטען בתביעה כי אי הצבתן של המכונות גרמו לרבוע כחול הוצאות כבדות שהוצעו לצורך מיון ידני של המיכלים ואריזתם.



כמו כן גם בסניפים בהם הוצבו מכונות, טוענת רבוע כי התאגיד הפר את התחייבויותיו לנהל את נקודות האיסוף ולהעמיד את כוח האדם הדרוש להפעלתן על חשבונו. עוד נטען כי התאגיד אינו משלם כפי שהתחייב את דמי השכירות עבור הצבתן של מכונות האיסוף.



לטענת החברה, הנזקים שנגרמו לה בעקבות הפרת ההסכם עם התאגיד עומדים על כ-16 מיליון שקל, מתוכם 9.6 מיליון שקל בעבור שכר עבודה שנאלצה החברה לשלם לעובדיה בעבור מיון ידני של המיכלים. לטענת החברה, הנזק שנגרם עקב אי תשלום דמי שכירות למכונות האיסוף עומד על 3.4 מיליון שקל. התביעה הוגשה על 8 מיליון שקל לצורכי אגרה. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully