וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוור: הכנסות של 12.6 מיליון דולר; סמנכ"ל הכספים: נעבור ברבעון הבא לרווח תפעולי ונצמח

גתית פנקס

29.4.2003 / 11:34

בזכות הכנסות המימון הציגה רווח נקי של 800 אלף דולר - טוב מהתחזיות; מאיר משה: ייצרנו 1.9 מ' ד' מפעילות - סכום שיא; אין כרגע הצעה קונקרטית לרכישת החברה; המזומן בקופה: 126.9 מ' ד' * רדוור - הסיכון גובר על הסיכוי?



מאז פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של חברת רדוור הישראלית בתחילת אפריל, מנייתה השלימה עלייה של כ-22% על רקע ציפיות האנליסטים והמשקיעים כי החברה צועדת במסלול השתפרות ניכרת.



התוצאות שפירסמה החברה לפני שעה קלה, שמסכמות את הרבעון הראשון, ממשיכות את המגמה: הרבעון הראשון היה השישי ברציפות בו החברה רושמת צמיחה בשורה העליונה. יחד עם זאת, רדוור עדיין רושמת הפסדים תפעוליים אם כי אינה שורפת מזומנים מפעילות. למעשה, המזומנים שייצרה החברה ברבעון הראשון מפעילות היוו את שיא כל הזמנים עבורה.



רדוור, המתמחה במוצרים לניתוב עומסים באינטרנט (ITM), דיווחה היום על הכנסות של 12.6 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2003 - שיפור של 25% מהכנסות הרבעון המקביל ושל 5% מהכנסות הרבעון הרביעי של 2002. "רוב החברות נתנו לקראת הרבעון הראשון תחזיות לקפאון בהכנסות או אפילו ירידה", אומר היום מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של החברה, "אבל אנחנו רשמנו צמיחה וגם ברבעון הבא אנחנו מתכוונים להמשיך ולצמוח". את המספרים המדויקים תפרסם רדוור בשיחת הוועידה שלה מאוחר יותר היום, אך ניתן לציין כי החברה מתקרבת לרמת שיא כל הזמנים שלה במכירות שהיתה כ-13 מיליון דולר.



החברה הוסיפה ברבעון הראשון 70-100 משתמשי קצה חדשים כלקוחות, ואחוז ההכנסות החוזרות שלה היה 45%. בין הלקוחות החדשים ברבעון ניתן למנות את HSBC, הוגו בוס, CSFB, מזדה ובייג'ין טלקום. במהלך הרבעון השיקה החברה את מוצר ה- Application Switch III שלה, פלטפורמת חומרה המאפשרת לכל קווי המוצרים שלה לפעול על אותה החומרה. "כיום, מכירות הגירסה הראשונה והשנייה מהוות 90% מהמכירות שלנו ושאר הפלטפורמות הולכות ונעלמות. הגירסה השלישית מספקת פתרון לעד 10 ג'יגה-ביט, ואנחנו מאמינים שיש לכך ביקוש וכבר ברבעון השני נכיר בהכנסות מהגרסה החדשה", מציין משה.







שיעור הרווח הגולמי של רדוור היה 82% והוצאותיה התפעוליות הסתכמו ב-10.5 מיליון דולר ברבעון הראשון - רמה שצפויה להישאר זהה ברבעונים הקרובים השנה. ההפסדים התפעוליים היו 180 אלף דולר - שיפור מהפסד של 700 אלף דולר ברבעון הרביעי של 2002 ובזכות הכנסות המימון מקופתה הדשנה (הכנסות של כמיליון דולר) היא רשמה רווח נקי של 800 אלף דולר או 5 סנטים למניה - טוב ב-2 סנטים מהתחזית הממוצעת בוול סטריט. לשם השוואה, ברבעון המקביל החברה דיווחה על הפסד של 1.4 מיליון דולר וברבעון הקודם על רווח של 450 אלף דולר.



לדברי משה, ברבעון הבא החברה תעבור לרווח תפעולי. "כל דולר שאנחנו מכניסים למכירות מוסיף 82 סנט לשורה התחתונה. זה המודל שלנו גם להמשך", הוא מוסיף. תזרים המזומנים של החברה מפעילות היה גבוה יחסית לרבעונים האחרונים והסתכם ב-1.9 מיליון דולר כך שיתרות המזומן של החברה כוללות בסיום הרבעון הראשון 126.9 מיליון דולר כולל השקעות לטווח רחוק ובטוחות סחירות - 89% מהמאזן. גם ברבעון הבא התזרים יישמר ברמה של 7 ספרות. שווי השוק של רדוור הוא 196 מיליון דולר.



בליהמן ברדרס אמרו לאחרונה כי אתם ממוצבים במקום טוב לקראת רכישה. זה עומד על הפרק?



משה: "החברה לא מנוהלת לרכישה, ולא ידוע לי שיש כיום הצעה קונקרטית. מה שכן, אנחנו מחפשים לרכוש חברה שיכולה לתרום לנו לבסיס הלקוחות ואנחנו בודקים בודדות בכל רבעון אך טרם מצאנו. טכנולוגיה, להערכתנו, לא נחוצה לנו. בכל מקרה, אנחנו מגדילים את חלקנו בשוק כיום ולפי הערכות שלנו המתחרות יורדות או ניצבות ברמה זהה. אנחנו היחידים שצומחים".



לדברי משה, סיסקו מובילה את השוק עם 40% ויותר, אחריה המתחרה המיתולוגית F5 עם 19%, רדוור עם 18% ונורטל עם 15%. הוא מוסיף, כי לחברה אין כרגע כוונות לעשות שימוש בקופה לצורך רכישה עצמית של מניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully