וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמן בהתקפה על הבנקים: "הגידול בהפרשות לחובות מסופקים היה נמוך נוכח הגידול החד בהיקף האשראי הבעייתי"

אמיר טייג

29.4.2003 / 16:03

המפקח על הבנקים: "במצב הלימות ההון הנוכחי יש לבחון בשבע עיניים לפני שמקטינים את ההון בבנקים באופן יזום - כלומר מחלקים דיווידנד"



"גם לאחר השיפור הקל ביחס הלימות ההון של המערכת הבנקאית ב-2002, עדיין הרמה בישראל נמוכה מהמקובל בעולם", כך אומר היום יואב להמן, המפקח על הבנקים, בכנס תל אביב לבנקאות המתקיים באוניברסיטת תל אביב. "אני מצפה כי הבנקים ישמרו על יחס הגבוה מ-10%", מוסיף להמן.



"התחושה שלי היא כי הגידול בהפרשות של הבנקים כמערכת היה פחות חד מאשר הגידול המדאיג בהיקף האשראי הבעייתי", אומר המפקח על הבנקים. "על הבנקים לטפל בעצמם בעלייה המדאיגה באשראי החורג מהמסגרת - ללא טיפול של הבנקים הפיקוח ייאלץ לפעול בנושא".



להמן הוסיף עוד: "אני מודאג מאוד ממצב החובות שאינם נושאי הכנסה בבנקים אשר הסתכמה בכ-15 מיליארד שקל בשנת 2002; במצב הלימות ההון הנוכחי יש לבחון בשבע עיניים לפני שמקטינים את ההון בבנקים באופן יזום - כלומר מחלקים דיווידנד".



"נאפשר מיזוגים בין בנקים קטנים לבינוניים ולגדולים וכן בין בינוניים לבין עצמם, אך אנו לא שוקלים לאפשר מיזוגים בין בנקים בינוניים וגדולים", אמר יואב להמן.



עוד הוסיף המפקח על הבנקים כי "היקף האשראי המשיך לצמוח בשנים האחרונות, אך התוצר רק ירד ולפיכך הנטל על התוצר גדל ורמת הסיכון במשק גדלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully