וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל אליהו: אין לנו כוונה למכור את כל החזקותינו בהפניקס - המכירה הנוכחית נועדה להכניס את המניה למעו"ף

גולן פרידנפלד

29.4.2003 / 16:53

מנהל פעילות ההשקעות של קבוצת שלמה אליהו: "הכנסת מניית הפניקס למעו"ף תהווה השבחה של ההשקעה"; הקבוצה פירסמה הצעת מכר ל-6.6% ממניות הפניקס תמורת 154 מ' ש' - 10% פחות ממחיר השוק



"זה לא הגיוני שחברה בסדר גודל של הפניקס לא תימנה על מניות המעו"ף, ומשום כך החלטנו למכור 6.6% מהאחזקה שלנו במניות. יחד עם זאת, אין לנו כוונה למכור את כל האחזקה שלנו בהפניקס", כך אומר היום איש העסקים ישראל אליהו, שמנהל את פעילות ההשקעות של קבוצת שלמה אליהו. "כיום, הפניקס הינה נכס שאינו סחיר. אני מאמין שעם כניסתה למדד המעו"ף הנכס שבו אנו מחזיקים יהיה שווה הרבה יותר - שכן גם לסחירות יש ערך כלכלי, מוסיף אליהו.



שלמה אליהו מסר ל-TheMarker כי אינו מעורב בעסקה, וכי בנו ישראל הוא שמנהל את נושא מכירת מניות הפניקס. קבוצת שלמה אליהו פירסמה היום הצעת מכר למשקיעים המוסדיים לפיה יימכרו 6.6% מהון המניות של הפניקס 1 תמורת 154 מיליון שקל. סכום זה משקף למניית הפניקס מחיר של 14 שקל - נמוך בכ-10% מהמחיר בו פתחה את המסחר הבוקר, ובכ-5% בלבד ממחיר השוק כעת, לאחר ירידה של 4.8% במניה עם היוודע דבר העסקה.



הפניקס נמצאת בשליטת יעקב שחר וישראל קז. החברה הצליחה לרשום בשנה החולפת גידול חד ברווחיה, בניגוד לשאר החברות הגדולות בענף ועל אף המצב הקשה בשוק ההון המקומי. החברה דיווחה על עלייה של כ-139% ברווח הנקי מכ-51.5 מיליון שקל בשנת 2001 לכ-123.3 מיליון שקל בשנה החולפת, מזה כ-13.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה.



גידול זה נרשם בעיקר הודות לשיפור בפעילות החברה בתחום ביטוח החיים ובתחום הביטוח הכללי, כאשר גם רווח ההון ממכירתן של יצירות אמנות מהאוסף הבינלאומי של החברה תרם לצמיחת הרווח - במהלך השנה רשמה הפניקס רווח של כ-52.3 מיליון שקל (לפני מס) בגין מכירת יצירות אמנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully