וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט התמתנו; הנאסד"ק עולה במחצית האחוז

יהודה שויצר

29.4.2003 / 23:05

עליות שערים נרשמות בקרב מניות יצרניות השבבים: אינטל עולה ב-0.4%; קיצוצים של 13 אלף עובדים בחברת אריקסון מובילים את מנייתה לעלייה של 13%; לרשימת קרנות הנאמנות המשקיעות במניות בחו"ל



עליות השערים שנרשמו עם פרסום מדד בטחון הצרכנים התמתנו וכעת עולה הנאסד"ק במחצית האחוז. העליות החדות שנרשמו במדד SOX של מניות המוליכים למחצה התמתנו והמדד עולה כעת בכ-1.3% בלבד.



מדד בטחון הצרכנים זינק באפריל ל-81 נקודות, לאחר שצנח במארס לשפל רב שנתי של 62.5 נקודות. כלכלנים ציפו לעלייה לרמה של 69.8 בלבד. נראה כי הביטחון הושב בזכות ההצלחה הצבאית של ארה"ב בעיראק. הדולר התאושש מול המטבעות הזרים בעקבות פרסום המדד.



עליות שערים נרשמות בקרב מניות יצרניות השבבים: אינטל עולה ב-0.4%; נשונל סמיקונדקטור עולה בשיעור דומה. המגמה החיובית נרשמת על רקע תוצאות טובות מהצפוי של TSMC הטייוואנית ברבעון הראשון. TSMC, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לפי הזמנה, רשמה גידול של כ-10% במכירות הרבעון. מנייתה עולה ב-7% במסחר בבורסת ניו יורק.



תוצאות טובות מהצפוי של אלקטל הצרפתית מעודדות את מגזר יצרניות התקשורת. אלקטל רשמה נפילה של 31% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-2.96 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר), מתחת לתחזיות האנליסטים, אך עלתה על התחזיות עם הפסד תפעולי של 161 מיליון דולר. בעקבותיה עולה עתה המתחרה נורטל ב-1.3%; סיסקו עולה ב-0.4%.



קיצוצים של 13 אלף עובדים בחברת אריקסון מובילים את מנייתה לעלייה של 13%. יצרנית ציוד הרשתות האלחוטיות הגדולה בעולם רשמה הפסד גדול מהצפוי ברבעון הראשון של 2003. עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות הזהירה החברה כי לא תעמוד בתחזיות המכירות השנתיות. ההפסד לפני מסים ברבעון היה 3.5 מיליארד קורונה שוודית (421 מיליון דולר), לעומת הפסד של 626 מיליון דולר ברבעון המקביל. אנליסטים צפו כי החברה תרשום הפסד של 3.3 מיליארד קרונה.



מקגרו היל (סימול MHP), המו"לית של השבועון "ביזנס וויק", רשמה זינוק של 225% ברווחי הרבעון הראשון. הרווח הסתכם ב-95.4 מיליון דולר, וצמח בעיקר בזכות ביצועיה של סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס שבבעלות מקגרו היל. מנייתה עולה ב-0.3%.



דופון (סימול DD), יצרנית הכימיקלים השנייה בגודלה בארה"ב, עולה ב-1% לאחר שעברה לרווח ברבעון הראשון של 2003 בזכות עלייה בביקוש לכימיקלים בתעשיית התרופות, הטקסטיל והחקלאות. עם זאת הזהירה דופון כי לא תעמוד בתחזיות לרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully