וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז רכש צדיק בינו את הבינלאומי עלתה המניה ב-11.9% בעוד מניות בנק לאומי ירדו ב-4.13%

ניצן כהן

29.4.2003 / 21:43

בינו רכש מהאחים ספרא את הבינלאומי בפרמיה של 18% על המחיר בבורסה בעוד בית ההשקעות UBS הוריד את המלצתו ללאומי להפחת 2



ביום ראשון נודע על עסקת העברת השליטה בבנק הבינלאומי מהאחים ספרא לקבוצת המשקיעים בראשות צדיק בינו. המסחר במניות הבינלאומי הופסק וחודש ביום שני. אולם, מאז יום חמישי ה-24.4.03 (היום האחרון בו התקיים המסחר לפני ההודעה) עלתה מניית הבינלאומי 5 בשיעור חד של 8.25% ומניית הבינלאומי 1 עלתה ב-11.9%.



מניות בנק לאומי , לעומת זאת, ירדו מיום חמישי האחרון בשיעור של 4.13% ומניות בנק הפועלים ירדו באותה תקופה בשיעור של 0.5% בלבד.



העברת השליטה בבינלאומי ממשפחת ספרא לצדיק בינו התבצעה במחיר של 90 מיליון דולר מה שמשקף מחיר הנמוך ב-50% מהונו העצמי של הבנק. לעומת זאת, מחיר הרכישה מהווה פרמיה של 18% על מחיר המניות של הבינלאומי בבורסה - כך שעל פי ההערכות צפויות מניות הבינלאומי 1 להמשיך לעלות, לפחות בעוד 6%.



השפעה חיובית נוספת להעברת השליטה בבינלאומי הייתה לאמון של אנשי העסקים הישראלים בבנק למרות החששות מפני ניקוי אורוות דוגמאת בנק הפועלים.



הסיבה לירידות החדות בבנק לאומי נעוצות בהורדת ההמלצה של בית ההשקעות UBS. בית ההשקעות הוריד אתמול את המלצתו ללאומי מ"נייטרלי 2" ל"הפחת 2" תוך שהוא דווקא מעלה את תחזיות הרווח של הבנק ב-2003 מ-23 אגורות למניה ל-24 אגורות למניה.



ב-UBS העלו את ההמלצה למניות בנק הפועלים מ"נייטרלי 2" ל"קנייה 2" תוך שתחזית הרווחים של בית ההשקעות לבנק עולה אף היא לרמה של 88 אגורות למניה לעומת התחזית הקודמת שצפתה רווחים שנתיים של 83 אגורות למניה. בבית ההשקעות ציינו שלמרות שצפויה שנה קשה נוספת לענף הבנקאות, ההפרשה המאסיווית לחובות מסופקים שביצע הפועלים תעזור לו להפחית את היקף ההפשרות השנה - מה שיתמוך ברווחיות הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully