וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט ירדו ב-1% ל-25.24 דולר לחבית

יהודה שויצר

29.4.2003 / 22:44

מחירי הנפט הגולמי השלימו 6 ימי ירידות רצופים בהם ירד המחיר בקרוב ל-20%; הערכות בשוק שעל אף קיצוץ תפוקת הנפט המתוכנן ע"י אופ"ק, המחירים לא יעלו



מחירי הנפט הגולמי נסגרו ברמה של 25.24 דולר לחבית - ירידה של 1% ביחס למחיר הסגירה אמש. מחירי הנפט הגולמי השלימו בכך שישה ימי מסחר ברציפות של ירידות - בהם ירד מחיר הנפט בקרוב ל-20%.



הירידות במחירי הנפט הגיעו על רקע הערכות בשוק שעל אף קיצוץ תפוקת הנפט המתוכנן על ידי אופ"ק מחירי הנפט לא יעלו - וזאת לנוכח ההאטה בכלכלת ארה"ב.



לחולשה במחירי הנפט תרמה גם הערכה כי במסגרת הבנייה מחדש של עיראק, היא תיאלץ לפרוש מאופ"ק ולשאוב נפט שלא במגבלות התפוקה שמטיל אופ"ק על חבריו. שר הנפט לשעבר של עיראק, פדהיל חלבי, המשמש היום כיועץ לממשל האמריקאי בעיראק, אמר כי עיראק תיאלץ לעזוב את אופ"ק, אם ברצונה לשאוב נפט בכמויות המספיקות לממן את בנייתה מחדש. הכמויות הנדרשות יהיו כפולות ממה שהותר לעיראק לשאוב עוד לפני שהוטלו עליה סנקציות על ידי האו"ם.



תוך שש שנים תוכל עיראק להגיע לתפוקה משולשת מתפוקתה היום, העריך חלבי. תעשיית הנפט העיראקית חייבת לעבור תהליך של הפרטה - הוסיף חלבי, שכיהן בקבוצת עבודה בנושא הנפט העיראקי במשרד החוץ האמריקאי. ההפרטה צריכה להיעשות על ידי מכירתם של נכסי הנפט של עיראק, כדי להבטיח השקעה בעיראק.



חברי ארגון אופ"ק, אשר נפגשו בשבוע שעבר בווינה, החליטו על קיצוץ תפוקת הנפט ב-2 מיליון חביות ביום - לרמה של 25.4 מיליון חביות ביום החל ב-1 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully