וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים הובילו את המגמה החיובית

שירלי יום-טוב

29.4.2003 / 23:47

הנאסד"ק עלה ב-0.6%; אינטל עלתה ב-0.9%; קיצוצים של 13 אלף עובדים בחברת אריקסון הובילו את מנייתה לעלייה של 19.3%; לרשימת קרנות הנאמנות המשקיעות במניות בחו"ל

השלכותיו הכלכליות של סיום המלחמה בעיראק עדיין לא ברורות, אך בכל הקשור לציפיות ניכרת התאוששות מרשימה. מדד אמון הצרכנים האמריקאיים זינק בחודש האחרון בשיעור החד ביותר מאז סיום מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991. נתון זה בצירוף עם דו"חות כספיים טובים מהצפוי של חברות ענק אמריקאיות כגון בריסטול-מאיירס ודו פונט הובילו את וול סטריט ליום נוסף של עליות. מתחילת אפריל כבר השלים מדד סטנדרד אנד פורס 500 האמריקאי קפיצה של 8.3% . רבים יסיקו מכך מסקנות חיוביות לגבי תחילתו של תהליך התאוששות בכלכלה האמריקאית, שכן S&P נחשב למדד המהימן ביותר שלה.

עם סיום המסחר בוול סטריט הוסיף מדד הנאסד"ק 0.6% לרמה של 1,471 נקודות ודאו ג'ונס רשם עלייה של 0.4% לרמה של 8502 נקודות.

יום חיובי עבר על מרבית המניות בוול סטריט, כאשר ברקע סדרה ארוכה של דו"חות כספיים לרבעון הראשון של 2003 שפורסמו לפני ואחרי המסחר בניו יורק. הניהנת הבולטת ביותר מתוצאותיה העסקיות היא פרתוסיבה שניתרה ב-33% למחיר של 4.5 דולרים. הקפיצה החדה של המניה, שנוצרה במיזוג של חברת פרתוס האירית לחטיבת הקניין הרוחני סיבה של DSPG הישראלית, באה בעקבות עמידת החברה בתחזיות המוקדמות. ההכנסות צמחו ב-56% לעומת הרבעון הקודם והגיעו ל-8.8 מיליון דולר. עם זאת, היא עדיין צוברת הפסדים שהסתכמו ב-1.3 מיליון דולר ברבעון הראשון. פרתוסיבה סיפקה תחזית חיובית לרבעון השני והעריכה כי הכנסותיה יגיעו ל-8.5-9.5 מיליון דולר בעוד שההפסד יישאר ללא שינוי.

גם התחזית האופטימית שסיפקה רדוור עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון, תרמה לעלייה של 5% במניית החברה. המניה הגיעה למחיר של 11.8 דולר המשקף שווי שוק של 200 מיליון דולר לחברה. רדוור דיווחה על גידול של 5% בהכנסות בהשוואה לרבעון הקודם והגעה לאיזון תפעולי שברבעון הנוכחי יהפוך ככל הנראה לרווח.

מנייתה של רדוויו, אחותה של רדוור לקבוצת רד-בינת של האחים יהודה וזהר זיסאפל, ניתרה חדות בציפייה לדו"חות הכספיים שהיו אמורים להתפרסם עם תום המסחר בנאסד"ק. המניה הוסיפה 81% והגיעה למחיר של 29 סנט תוך ריכוז מחזור מסחר גדול משמעותית מהרגיל.

רדקום, חברה נוספת מרד-בינת, שמחה פחות עם תוצאות שעמדו בטווח התחתון של תחזית מעודכנת כלפי מטה שפירסמה החברה לפני שלושה שבועות. ההכנסות היו 1.6 מיליון דולר, נפילה של 55% לעומת הרבעון האחרון של 2002 וההפסד גדל לרמה של 3.2 מיליון דולר. עם זאת, במניה שריכזה מחזור אפסי של 200 מניות לא נרשמה תגובה מיוחדת והיא נותרה במחיר של 76 סנט. רדקום נסחרת בשווי המזומנים שלה השווה ל-8 מיליון דולר.

מניות נוספות שבלטו אמש בעליות - אינטרנט זהב שממשיכה ליהנות מסנטימנט חיובי חריג. המניה שוב התעוררה וניתרה ב-11% כשהיא מסיימת את המסחר ברמה של 4.5 דולרים.

גם פארמוס שפתחה את שבוע המסחר עם זינוק של 17% ביום שני המשיכה להתחזק אתמול. המניה הוסיפה 9% למחיר של 1.1 דולר. המניה ריכזה מחזור חריג בגודלו.

משקיעי אן.די.אס נותרו אדישים לדו"חות הכספיים שהוציאה החברה ומנייתה הסתפקה בעלייה קלה ל-12.9 דולר במחזור נמוך. התנהגות זו של המשקיעים נובעת מתחזיות פושרות של יצרנית הכרטיסים החכמים לממירים דיגיטליים לרבעון השני ולהמשך השנה. התחזית החדשה נמוכה למדי עקב ניכוי המכירות ל-directTV, אחת מלקוחותיה הגדולות של NDS שתרמה כ-30% מהכנסותיה ואשר נרכשה באחרונה על ידי החברה האם שלה ניוז קורפ.

בין המניות הישראליות המועטות ששייטו בטריטוריה שלילית בלטה צ'ק פוינט , המובילה בשוק פתרונות אבטחת רשתות. בנק ההשקות גולדמן סאקס הוציא סקירה מקיפה אודות השוק, בה התייחס לכל השחקניות הגדולות בו. מבין כולן, זכתה צ'ק פוינט לדירוג הפחות מחמיא "Underperform" (תשואת חסר) בעוד שמתחרתה הצעירה נטסקרין זכתה לדירוג "in-line" (תשואת שוק). המלצה שלילית זו הובילה את מניית צ'ק פוינט לירידה של 1% למחיר של 15.8 דולר.

מניית ורינט נפלה אף היא בעקבות המלצת אנליסטים. בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן הנמיך את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" וגרר ירידה של 2% במניה לרמה של 20.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully