וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה הרוגים ו-7 פצועים קשה בפיגוע בפאב בטיילת בתל אביב

רוני זינגר

30.4.2003 / 7:10

הפיצוץ אירע ב-01:00 לפנות בוקר; 47 פצועים אושפזו, 7 במצב קשה; המחבל התפוצץ בכניסה לפאב "מייקס פלייס" שבו מבלים תיירים; המאבטח מנע כניסתו



רוני זינגר, חיים שדמי, כתבי "הארץ" והסוכנויות



לפחות שלושה בני אדם נהרגו (רביעי) ו-47 נפצעו בפיגוע התאבדות בטיילת שלחוף הים בתל אביב. מחבל מתאבד התפוצץ סמוך לשעה 1:00, בכניסה לפאב "מייקס פלייס". זהו פאב אמריקאי השוכן ברחוב הרברט סמואל, סמוך לשגרירות ארה"ב, ובו נוהגים לבלות תיירים רבים. בעת הפיגוע היו במקום כ-50 בני אדם. מבין 47 הפצועים, 7 במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל.



אדם שהתקשר לסוכנות הידיעות הצרפתית בשכם אמר כי את הפיגוע ביצעו ארגוני התנזים והחמאס וכי המתאבד הוא צעיר מטול כרם.



ככל הנראה ניסה המחבל להיכנס לפאב, אך לא הצליח בכך, משום מאבטח שעמד בכניסה מנע זאת בעדו. לכן המחבל, שנשא על גופו חגורת נפץ, התפוצץ בכניסה. עד הראייה מני ביטון סיפר כי המאבטח עמד בכניסה וביקש תעודות זהות. לאזור הסמוך לכניסה נגרם נזק רב, אבל הבקבוקים בבאר נותרו שלמים. מפקד מחוז תל אביב, ניצב מוטי סדבון, אמר כי מבדיקה ראשונית עולה שהמטען היה בגודל בינוני והכיל חומרי רסס רבים, אך לא היה רב עוצמה, שכן המקום לא נפגע.



עובדים ומבלים בבתי הקפה הסמוכים העניקו סיוע ראשוני לנפגעים. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב, וולפסון בחולון ושיבא תל-השומר, שישה מהם במצב קשה, בהם פצועה אנושות. אחד ההרוגים בפיגוע מת מפצעיו לאחר שפונה לבית החולים איכילוב. מנכ"ל בית חולים איכילוב, פרופסור גבי ברבש, אמר כי אחת הפצועות שפונו לאיכילוב במצב אנוש וארבעה פצועים נוספים במצב קשה. הוא העריך כי אחד עד ארבעה מהפצועים עדיין נתונים בסכנת חיים. לדבריו, עיקר הפגיעות הן כוויות, ומיעוטן חלקי מתכת. עוד אמר, כי מרבית הפצועים צעירים.



הבית הלבן גינה הפיגוע כ"מעשה טרור פחדני" המופנה חפים מפשע, ומנסה "להרוג גם את השאיפות של העם הפלשתיני למדינה חופשית, דמוקרטית ומשגשגת". עם זאת הבהירה ארה"ב, כי הפיגוע לא ייעכב את יישום מפת הדרכים.



עדי ראייה דיווחו כי במקום נשמעו שני פיצוצים רצופים. לאחר הפיגוע נסגרו לתנועה חלקים גדולים מהטיילת, והמשטרה בודקת חפצים חשודים באזור. כן מנהלת המשטרה סריקות ומרדפים אחר מכוניות חשודות, בניסיון לאתר סייענים למחבל. הפאב שבו התפוצץ המחבל סמוך לבית הקפה שבו מאבטח סיכל פיגוע לפני חודשים אחדים.



בידי מערכת הביטחון היו אתמול קרוב ל-50 התרעות על כוונות לפיגועים, לפחות חלקם פיגועי התאבדות בתחומי הקו הירוק. ככל הנראה, לא היתה התרעה ספציפית לפיגוע התאבדות בתל אביב. ניצב סדבון אמר כי במשטרה לא התקבלה התרעה ספציפית לגבי פיגוע זה, אך בהחלט ייתכן שהמחבל קשור להתרעות הרבות שהתקבלו בימים האחרונים באזור השרון.



מקורות צבאיים העריכו בימים האחרונים כי לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי יש עניין רב בביצוע פיגועים דווקא בתקופה זו, של השבעת הממשלה החדשה ברשות הפלשתינית ופרסום "מפת הדרכים". לדבריהם, איראן מעודדת כעת פיגועים נגד ישראל, בניסיון לשמר את ההתנגדות האלימה.



עיריית תל אביב מסרה ששלחה צוותי עובדים סוציאלים לזירה ולבתי החולים. כן נפתח מרכז טיפולי שייתן סיוע למשפחות במשך כל הלילה והיום, בטלפון:
1255-036666



גם בבתי החולים נפתחו קווי חירום טלפוניים ומספריהם:



איכילוב 1255-131
תל השומר 1255-135
וולפסון 1255-133

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully