וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה חדשה באימקלון: המנכ"ל והיו"ר התפטרו בעקבות חשדות להעלמות מס

דפנה מאור

30.4.2003 / 9:44

המנכ"ל הרלאן וקסאל היה מעורב גם בשערוריית סחר על פי מידע פנימי; אחיו סם, מייסד החברה, הורשע בהונאה



שערוריה חדשה מעיבה על חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית אימקלון (סימול IMCLE): המנכ"ל והיו"ר התפטרו לאחר שנודע על חקירה פדרלית נגדם, בחשד להעלמת מס. המנכ"ל, הרלאן וקסאל, הוא אחיו של סם וקסאל, מייסד החברה, אשר הודה באשמת סחר על פי מידע פנימי, הונאה בנקאית, שיבוש הליכי חקירה ועדות שקר.



אימקלון נחקרה בחודש האחרון על ידי רשויות החוק בארה"ב בחשד כי לא שילמה מסים על אופציות שמומשו על ידי בכירים בחברה, ביניהם סם וקסאל. התפטרותו של הרלאן וקסאל קשורה בעקיפין גם להסתבכותו של אחיו סם, שכן הרלאן חשוד כי הוא היה מי שהדליף את המידע שהוביל את סם למכירת מניות אימקלון.



התפטרותם של הרלאן וקסאל ושל היו"ר רוברט גולדהמר היא מכה קשה עבור אימקלון. מנייתה של החברה קרסה משיא של 78.75 דולר במארס 2000 לשפל של 5.24 דולרים בספטמבר 2002 בשל השערורייה המתוקשרת היטב. אולם לאחר מכן התאוששה עד 18.63 דולר, נכון לאתמול, בשל דיווחים על הצלחה בניסויים קליניים שערכה החברה בתרופה מבטיחה נגד סרטן אותה פיתחה.



אימקלון נחשבה לחברה מבטיחה לאחר הצלחה מפתיעה של תרופה שלה בשם ארביטוקס לטיפול בסרטן המעי הגס. אולם החברה היתה נמהרת בהגשת בקשה לאישור ניסויים לתרופה, ומינהל התרופות והמזון דחה את הבקשה לדון באישור התרופה. בדיעבד התגלה כי כוונת המינהל לדחות את הבקשה היתה ידועה לבכירים בחברה, והם מיהרו למכור מניות בהתאם לכך, ואף הדליפו את המידע הלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully