וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ואיש מונה לחשב משרד הביטחון, לאחר שהמועמד של ניר גלעד פרש

מוטי בסוק

30.4.2003 / 10:54

המינוי של ואיש הוא ניצחון גדול למנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, על החשכ"ל, ניר גלעד; ירון התעקש כי בתפקיד יכהן אדם שצמח במשרד



החשב הכללי, ניר גלעד, מינה אתמול את דוד ואיש לחשב משרד הביטחון. ואיש, כלכלן במשרד הביטחון, ייכנס לתפקיד מחר. המועמד של גלעד, חמי מורג, בעבר חשב המוסד, לא ימלא את התפקיד בסופו של דבר. בהודעה שפירסם אתמול משרד האוצר, יומיים לפני תחילת כהונתו המתוכננת של מורג, נאמר: "חמי מורג החליט לא לקבל עליו את התפקיד מסיבות אישיות".



המינוי של ואיש הוא ניצחון גדול למנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, על החשכ"ל, ניר גלעד. ירון התעקש בתשעת החודשים האחרונים כי בתפקיד חשב משרד הביטחון יכהן אדם שצמח במשרד. לפני כמה שבועות אמר כי מינוי אדם חיצוני יפגע במורל של אנשי חשבות משרד הביטחון ויהפוך את המערכת לבינונית.



המאבק בין ירון וגלעד החל לפני כשנה. ב-30 ביולי 2002 החליטה הממשלה, על פי דרישת משרד האוצר, כי חשב של משרד האוצר יעמוד בראש מערך החשבות של משרד הביטחון. עד כה היה חשב משרד הביטחון איש משרד זה - בניגוד לכל משרדי הממשלה והגופים הנתמכים, שבהם חשב המשרד הוא איש החשב הכללי במשרד אוצר. גלעד טען כי שליטתו על חשבות משרד הביטחון מוגבלת, מכיוון שחשב המשרד אינו איש החשב הכללי.



בינואר השנה הודיע משרד האוצר כי מורג ייכנס לתפקיד חשב משרד הביטחון ב-1 במאי 2003. למורג היכרות מעמיקה עם מערכות הביטחון לאחר שנים ארוכות במוסד. בשנים אלה הוא כיהן במוסד כחשב, מבקר פנימי וראש אגף משאבי אנוש.



גלעד סבר כי הרקע המקצועי של מורג יסיר את כל המוקשים בדרך לתפקיד. ירון התנגד למינוי, לדבריו לא מסיבות אישיות אלא מנימוקים עקרוניים-מערכתיים. הוא דחה בתוקף את טענות גלעד כי מערכת החשבות באוצר איננה מתנהלת כהלכה.



ב-13 במארס השנה אישררו ראש הממשלה אריאל שרון, שר הביטחון שאול מופז ושר האוצר בנימין נתניהו את החלטת הממשלה כי חשב משרד הביטחון יהיה איש משרד האוצר. אתמול הבהיר גלעד כי עם מינויו של ואיש לחשב משרד הביטחון הוא יהיה לעובד החשב הכללי באוצר. גלעד הדגיש כי המינוי נעשה בתיאום עם ירון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully