וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר: ירידה של 11% משלוחי מחשבי כף יד ברבעון הראשון

צורי דאר

30.4.2003 / 11:19

פאלם ממשיכה להוביל עם 32% מהשוק, אולם נתח השוק שלה נשחק בכ-5% בשנה האחרונה; סוני עלתה למקום השני בשוק האמריקאי על חשבון HP; במקום הרביעי דורגה דל

שוק מחשבי כף היד (PDA) העולמי הושפע מהקיפאון הכלכלי המתמשך, עם משלוחים שהסתכמו ב-2.8 מיליון יחידות ברבעון הראשון של 2003. נתון זה משקף ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, במהלכה הסתכמו משלוחי ה-PDA ב-3.2 מיליון יחידות. כך עולה מנתוני מחקר מוקדמים של חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית גרטנר.

פאלם מדורגת ראשונה בעולם, עם 932 אלף יחידות. פאלם, שתפסה בתקופה המקבילה נתח שוק של 37.4%, ממשיכה להיחלש בשנה האחרונה ונתח השוק שלה מתסכם ברבעון ב-32.8%. פאלם עדיין מוכרת כפול מ-HP המדורגת שנייה, שתפסה 16% מהשוק (454 אלף יחידות). אחרי HP דורגה סוני עם נתח שוק של 13.3% (377 אלף יחידות) וצמיחה של 60% בשנה האחרונה.

במקום הרביעי דורגה דל עם נתח שוק של 4.9% (139 אלף יחידות). חמישית דורגה טושיבה עם נתח שוק של 3.4% (97 אלף יחידות) ועם שיעור צמיחה מרשים של 276%.

"כמחצית ממשלוחי פאלם ברבעון הראשון של 2003 הם מדגם Zire. בעוד שולי הרווח של פאלם על דגם זה הם טובים, היא זקוקה למוצרים טובים יותר בקצה העליון של השוק אם היא מעוניינת לשמור על עמדתה החזקה בשוק הארגוני", אמר טוד קורט, אנליסט בכיר בגרטנר. "HP נאלצה לנקוט במדיניות תמחור אגרסיווית יותר בשל כניסת דל לשוק, אך יחד עם זאת דל עדיין לא שחקה באופן משמעותי את מכירות ה-IPAQ של HP?.

"דל המשיכה להראות ביצועים יפים, כאשר המשלוחים של הדגם Axim ברבעון הראשון של 2003 כמעט השלישו את מכירות הרבעון הרביעי של 2002. החברה נקטה במדיניות תמחור אגרסיווית ששמרה על רמות ביקוש גבוהות", אמר קורט.

בשוק האמריקאי שומרת פאלם על מקומה המוביל, עם 38.2% מהשוק. יחד עם זאת, פאלם היתה הספקית היחידה שהראתה צמיחה שלילית. סוני התקדמה למקום השני בשוק האמריקאי עם 16.6% מנתח השוק. HP ירדה למקום השלישי עם 13.5% מהשוק.

מערכת ההפעלה OS PDA של פאלם תפסה ברבעון 49% מהשוק העולמי, למרות ירידה במשלוחים של כמעט 400 אלף מכשירים לעומת אשתקד. נתח השוק של מערכת ההפעלה Windows CE של מיקרוסופט הסתכם ב-36% ברבעון, כאשר המשלוחים גדלו במעל ל-330 אלף יחידות לעומת אשתקד.

על בסיס הכנסות מהמשתמש הסופי, ה-PDAs של Windows CE מהווים 52% מעוגת ההכנסות מהשוק ברבעון הראשון של 2003, בעוד המחזיקים ברשיונות Palm OS מהווים 37% מהשוק, זו אמנם הפעם הראשונה בה ההכנסות של Windows CE עברו את אלו של ה-Palm OS, אולם חלק ניכר מהעלייה מיוחס לעובדה שמכשירים מבוססי Windows CE פשוט יקרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully