וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני שאלה סביב השלמת שלב שני בעסקה בה רכש תשובה חבילת מניות בדנקנר השקעות; ההכרעה צפויה מחר

אלי דניאל

30.4.2003 / 12:30

לתשובה אפשרות בחירה: רכישת מניות נוספות ב-2.15 מ' ד' או השבת אלו שרכש לדנקנרים תמורת 2.25 מ' ד' ותוספת ריבית; הערכות: הצדדים ידחו את מועד מימוש האופציות



מעט יותר מעשרה חודשים חלפו מאז רכש איש העסקים יצחק תשובה מידי אברהם ושמואל דנקנר ואורלי מור כ-2.5% מהון המניות של חברת דנקנר השקעות בתמורה ל-2.25 מיליון דולר, ומחר אמור להתבצע השלב השני של העסקה, במסגרתו אמור תשובה לרכוש מהמוכרים כ-513.5 אלף מניות נוספות המהוות כ-2.4% מהון המניות של דנקנר השקעות בתמורה לתשלום 2.15 מיליון דולר נוספים, תמורה המשקפת לחברה שווי של 90 מיליון דולר - בדומה לשווי לפיו עתידה אלרן השקעות לרכוש את השליטה בדנקנר השקעות.



לאור מחיר השוק הנוכחי של דנקנר השקעות - כ-45 מיליון דולר, סימני השאלה סביב ביצוע השלב השני הם רבים. למצב זה של חוסר ודאות תורמת גם אופציית ה-PUT שניתנה לתשובה לפיה הוא יכול לחייב את המוכרים לרכוש ממנו את המניות בחזרה, בתמורה להחזר הסכום אותו הוא שילם עבורן, בתוספת ריבית.



לכאורה, נראה כי לתשובה אין כל סיבה לרכוש חבילת מניות נוספת בדנקנר השקעות לפי מחיר הגבוה כפליים ממחיר השוק. עם זאת, בשוק ההון רווחת ההערכה לפיה שני הצדדים יבקשו לדחות במספר חודשים את המועד אותו הם קבעו למימוש האופציה, וזאת בכדי להמתין להשלמת "עסקת אלרן".



דנקנר השקעות סיימה את שנת 2002 עם הכנסות בהיקף של כ-838.4 מיליון שקל - עלייה של 10% לעומת ההכנסות בשנת 2001. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד של כ-68.3 מיליון שקל, והפסד זה יצר ב-31 בדצמבר 2003 גירעון של כ-53.3 מיליון שקל בהונה העצמי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully