וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפריל נעצרה נטישת המנויים בתבל

ערן גבאי

30.4.2003 / 13:08

תבל רשמה באופן קבוע את אחוז נטישת המנויים הגבוה ביותר בתעשיית הכבלים, שמספרם הגיע בשיא לכ-6,000 בחודש; המפסידה הישירה - יס - שעיקר מנוייה החדשים הגיעו מתבל

נטישת המנויים בחברת הכבלים תבל, הפועלת תחת צו הקפאת הליכים מזה כשנה, נעצרה לראשונה בחודש אפריל, כך מגלה גורם בכיר בחברה בשיחה ל-TheMarker.

תבל רשמה באופן קבוע את אחוז נטישת המנויים הגבוה ביותר בתעשיית הכבלים, כתוצאה מצו הקפאת ההליכים ומהניסיון הנמשך להגיע להסדר נושים לחובות החברה, הנאמדים בכ-3.5 מיליארד שקל.

עד חודש אוגוסט הוענקה משמעות רבה למספר המנויים של כל חברת כבלים, שכן היה בכוחו לקבוע את נוסחת נתחי ההחזקה של כל חברה בחברת הכבלים הממוזגת. עם זאת, באוגוסט 2002 נקבעה סופית נוסחת המיזוג בין בעלי המניות בכבלים ונטישת המנויים לא השפיעה עוד על היקף החזקות בעלי המניות בחברה הממוזגת.

תבל שינתה החל מחודש ינואר השנה את שיטת ניתוק המנויים וצימצמה לחצי את זמן ההתראה שהעניקה למנויים שלא משלמים בטרם ניתקה אותם מהשירות. כיום, כבר בחודש השני מנותק מנוי שלא שילם, לאחר שקיבל התראה בת חודש אחד. בעבר איפשרה תבל למנויים שעיכבו תשלומים התראה לפני ניתוק של עד 4 חודשים.

תבל סבלה בעבר מנטישת מנויים שהגיעה לשיא של יותר מ-6,000 בחודש, ובחודשים הראשונים של 2003 היקף נטישת המנויים נאמד בכ-2,000 מנויים בחודש בממוצע, שנבע מהשינוי בשיטת הניתוק. נזכיר כי בשיא - במחצית השנייה של 2002 - איבדה תבל כ-40 אלף מנויים בתוך חצי שנה.

ההפחתה המשמעותית בהיקף נטישת המנויים בתבל משפיעה ישירות על יכולת גיוס המנויים של המתחרה, חברת הלוויין YES, שעיקר גיוס המנויים שלה בא על חשבון מנויי תבל. YES החלה לדווח באחרונה על קצבי גיוס חודשיים הנמוכים מ-6,000 מנויים.

כמו כן, מנויים הנוטשים כיום את חברות הכבלים לא בהכרח עוברים לחברת הלוויין. המצב הכלכלי נותן את אותותיו וכ-40 אלף מנויים בשנה נוטשים את שירותי הטלוויזיה הרב ערוצית ועוברים לשירות האנטנה - קליטת ערוצים 1 ו-2 בלבד.

מנכ"ל חברת הכבלים מתב, עמית לוין, הציג כבר במהלך חודש פברואר בפני מחלקת ההשקעות של בנק הפועלים מצגת על פעילות מתב בשנה הקרובה, ובה הוא קבע שהחל מדצמבר 2002 החברה הצליחה לעצור את נטישת המנויים לחברת הלוויין. אכן ברבעון הרביעי של 2002 דיווחה מתב על נטישת מנויים רבעונית של כ-2,000 מנויים בלבד.

תבל דיווחה בדו"חותיה השנתיים על ירידה של כ-3% בהכנסות מ-701 מיליון שקל ב-2001 לכ-679 מיליון שקל ב-2002 ועל הפסד של 605 מיליון שקל ב-2002. ההפסד כולל הפחתה על ההשקעה של תבל בערוצי זהב (35%) בסך של כ-176 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully