וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזנס דאטה: סך ימי הפיגור בתשלומים במשק ירד בחודש אפריל ביום לרמה של 34 ימים

גולן פרידנפלד

30.4.2003 / 13:57

מתחילת 2003 קטן מספר ימי הפיגורים ב-4 ימים בממוצע; בראש הענפים עם מוסר התשלומים הירוד ביותר נמצא ענף מוצרי הפלסטיק והגומי עם 39 ימי פיגורים



בחודש אפריל נרשמה הטבה קלה במוסר התשלומים במשק הישראלי, כך על פי נתונים שמפרסמת BDI - ביזנס דאטה ישראל עם סיום חודש אפריל. ההטבה התבטאה בשיפור של יום נוסף במספר ימי הפיגור בתשלומים במשק הישראלי. מהנתונים עולה כי בחודש אפריל עמד מספר ימי הפיגור במשק על 34 ימים, לעומת 35 ימי פיגור בחודש מארס 2003. סה"כ, מתחילת שנת 2003 קטן מספר ימי הפיגור במשק הישראלי ב-4 ימים בממוצע, בהשוואה לסוף שנת 2002.



בניגוד למספר ימי הפיגור במשק, מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה על ידי הספקים ללקוחותיהם העסקיים, נשאר יציב בחודש אפריל. על פי הנתונים, בחודש האחרון עמד מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה במשק על 87 ימים, בדומה לחודש מארס 2003. על פי הדו"ח של BDI, מספר ימי הפיגור בישראל באפריל 2003 גבוה בכ-17% ממספר ימי הפיגור שנרשמו רק לפני כשנה, בחודש אפריל 2002.



על פי הנתונים, הקיטון במספר ימי הפיגור, יחד עם היציבות במספר ימי האשראי בהסכמה, הביאו לכך שבחודש אפריל, לראשונה מאז החלה שנת 2003, נרשם קיטון במספר הכולל של ימי האשראי במשק (ימי אשראי בהסכמה + ימי פיגור). מהנתונים עולה כי סך ימי האשראי בישראל עמד בחודש אפריל על 121 ימים, בהשוואה ל-122 ימים בשלושת החודשים הראשונים של השנה.



לדברי תהילה תמיר ינאי, מנכ"ל משותף בחברת BDI, הקיטון הקל שנרשם בחודש אפריל, במספר ימי הפיגור במשק, מחזק את נתוני שלושת החודשים הראשונים של השנה. ינאי סבורה כי בחודשים הקרובים, מגמת ההטבה במוסר התשלומים של ישראל תימשך בקצב מתון ובדומה לזה שאיפיין את החודשים האחרונים.



בראש הענפים עם מוסר התשלומים הירוד והרע ביותר ניצב בחודש הנוכחי, לראשונה, ענף תעשיית הפלסטיק והגומי. פיגור ממוצע בענף זה הגיע בחודש אפריל ל-39 ימים. סך ימי האשראי בפועל בענף זה עומד על 133 יום.



הענפים תעשיית מוצרי המתכת, שיווק חלקי חילוף ואביזרי רכב וקבלנות עבודות בניין, תשתית ופיתוח - מדורגים במקום השני, השלישי והרביעי (בהתאמה) ברשימת הענפים עם מוסר התשלומים הירוד ביותר. פיגור ממוצע בשלושת הענפים אלו נמשך בחודש האחרון 38 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully