וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר סמוך לשפל של ארבע שנים מול היורו

רונן סרברניק

30.4.2003 / 22:55

מול הין נסוג ל-119.48 ין בשל חששות מפני בריחת משקיעים משוקי ההון האמריקאיים; ממשלת יפאן איימה שתתערב במסחר אם הין יתחזק



הדולר נסחר סמוך לשפל של ארבע שנים מול היורו. המטבע האמריקאי נחלש מול המטבעות הזרים בשל חששות מפני בריחת המשקיעים משוקי ההון האמריקאיים. הירידה נרשמה למרות נתונים כלכליים מעודדים שהתפרסמו אתמול. היורו נסחר ב-1.113 דולר, לאחר שבבוקר רשם שיא בן ארבע שנים של 1.114 דולר, לעומת 1.1083 דולר אמש. מול הין נסוג הדולר ל-119.48 ין לעומת 119.76 ין אמש.



אתמול דיווחה חברת המחקר קונפרנס בורד על זינוק בבטחון הצרכנים בחודש אפריל. מדד בטחון הצרכנים זינק באפריל ל-81 נקודות, לאחר שצנח במארס לשפל רב שנתי של 62.5 נקודות. כלכלנים צפו עלייה לרמה של 69.8 בלבד. נראה כי הביטחון הושב בזכות ההצלחה הצבאית של ארה"ב בעיראק.



אולם נתונים כלכליים שיתפרסמו היום ומחר לגבי מגזר הייצור בארה"ב צפויים להצביע על ירידה בפעילות. מדד מנהלי הרכש של שיקגו לאפריל צפוי לרשום רמה של 48.5 נקודות - המעידה על התכווצות הפעילות באזור תעשייתי זה. מחר יתפרסם מדד מנהלי הרכש הכללי לאפריל, אשר צפוי לרשום רמה של 47 נקודות.



הגירעון האדיר בתקציב הממשלתי בארה"ב וגירעון הסחר מעוררים חששות כי המשקיעים ינטשו את השוק הפיננסי הגדול בעולם. כלכלת ארה"ב אמנם צומחת בקצב מהיר משל גוש היורו, אולם הקצב הנוכחי החזוי נמוך מ-3%-4%, הנחשבים נורמטיוויים עבור ארה"ב.



ירידה בהיקף התפוקה התעשייתית ביפאן באפריל נרשמה במארס, והובילה לחולשה בין מול היורו. התפוקה ירדה ב-0.2% לעומת תחזית לעלייה של 1.5%. הבנק המרכזי של יפאן הודיע היום כי יגדיל את היתרות שהוא מזרים לבנקים מ-22 טריליון ין (185 מיליארד דולר) ל-27 טריליון ין (226 מיליארד דולר).



כדי לבלום את הפיחות בין מול הדולר אמר סגן שר האוצר של יפאן, זמביי מיזוגוצ'י, כי יפאן תגיב לכל תנודת מטבע מופרזת בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully